Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter

Re: Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

#1251 Indlæg af Antimatter » 14 jun 2018 21:55

Hvor skal man starte, hvis man aldrig har hørt det der Kanye? Det begynder at blive pinligt.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#1252 Indlæg af Ungfugl » 15 jun 2018 16:29

Her er vist et leak af Nas og Kanyes album:
Fandeme spændende...

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#1253 Indlæg af krea » 16 jun 2018 08:56

Antimatter skrev:
14 jun 2018 21:55
Hvor skal man starte, hvis man aldrig har hørt det der Kanye? Det begynder at blive pinligt.
Jeg kender ikke dine hiphop-præferencer særlig godt, men jeg synes du skal starte med My Beautiful Dark Twisted Fantasy. Det kommer nok til at være hovedværket han ikke kan overgå.

Er der egentlig nogen der har hørt den nye Prhyme? Jeg husker ikke den første som så god, men har hørt den nye med jævne mellemrum over de seneste måneder, og den er satme god.

Status over årets SOLIDE hiphop-plader:

Jpegmafia: Veteran
Black Milk: FEVER
Jericho Jackson: Khrysis & Elzhi are Jericho Jackson
PRhyme: PRhyme2
Saba: CARE FOR ME
Dr. Octagon: Moosebumps: an exploration into modern day horripilation
Pusha T: DAYTONA
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Antimatter

#1254 Indlæg af Antimatter » 16 jun 2018 11:11

Tak, jeg ved ikke hvordan jeg slap igennem nullerne uden at høre et nummer ned Kanye :D
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#1255 Indlæg af Pete Rock » 25 aug 2018 12:39

SOB x RBE - hvordan kan svingninger lade være med at gå amok over dem? Gør nu bare jeres liv lidt bedre, giv GANGIN et lyt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
kulsoen

#1256 Indlæg af kulsoen » 14 sep 2018 11:22

Hvilke damer skal man høre, hvis man godt kan lide Missy Elliot, specielt Supa Dupa Fly (minus Busta Rhymes indslagene)? Jo mindre (åbenlyst) gangsta og færre mænd, der er med på pladerne, jo bedre. Bliver fandme så træt af deres pikklaskeri.

Brugeravatar
Antimatter

#1257 Indlæg af Antimatter » 14 sep 2018 11:38

Elsker Busta Rhymes. Der var et par år omkring udgivelsen af The Coming hvor han havde potentiale til at blive en af de største ever. Gad vide hvor det gik galt.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#1258 Indlæg af Ungfugl » 14 sep 2018 11:44

Uuh, den er fandeme svær. Var det dig eller yesoffense, der engang kaldte en af mine lister for den mest politisk korrekte? Ville ønske, jeg kunne nævne en masse album af kvindelige hiphopkunstnere, der var lige så gode som Missy Elliot.. men mig bekendt findes det ikke rigtigt. Altså jo, Lauryn Hill og hendes 'The Miseducation of..' er bedre i min optik, men minder ikke så meget om Missy, hvis det er den lyd, du søger. Et bud kunne være Queen Latifahs 'Black Reign'. Er sikker på, Second kan komme med nogle bedre bud. Eller "salig" Gregor :|

Brugeravatar
Antimatter

#1259 Indlæg af Antimatter » 14 sep 2018 11:46

Brugeravatar
kulsoen

#1260 Indlæg af kulsoen » 14 sep 2018 12:07

Jeg er glad for den old school lyd. Kan godt lide noget af det senere Missy, men dayum, lyden på SDF er bare lige i skabet, en facet ved Missy, jeg synes til tider drukner på hendes senere plader. Jeg skipper ihf flere numre på de plader end på SDF, skipper kun Busta på dem. Resten er jo bare ren creme.

Lauren Hill kender jeg. Queen Latifah er noteret. Hva med hende der Lil Kim? Der er vist nogle gæstedamer på SDF, men har ikke rigtig tjekket dem ud endnu. Må i sving! Er bare bange for, at det slet ikke når Missy til sokkeholderne.

Besvar