Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

Re: Rest in beats - tha muthafuckin' hiphop-tråd

#1301 Indlæg af Jensth » 29 nov 2018 18:07

Kong Louie skrev:
25 sep 2018 16:45
Billede

hvor mange kilo sminke har han på, hva?
Ca. 0,017 kg. Vil jeg tro. Er mere interesseret i det uhyggelige område af mandens kranie mellem hvor øjenbrynet slutter og spidsen af øret. Jeg kan slet ikke li' det!

Frk. Larsen
Geografisk sted: Marstal

#1302 Indlæg af Frk. Larsen » 04 dec 2018 12:37

Jeg har lyst til at høre Busta Rhymes på sit allermest maniske. Som ft. eller selv. Jeg har 100 mb internet om dagen, som jeg kan undvære af til at downloade et enkelt eller to numre. Hvad skal jeg gøre?

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#1303 Indlæg af Ungfugl » 04 dec 2018 12:54

Er ikke så stærk på Busta Rhymes, men mit favoritnummer med Busta er klart 'Light Your Ass On Fire', der er produceret af Neptunes. Hvis det ikke er hurtigt nok, er der jo altid 'Break Ya Neck' eller 'Gimme Some More', men de er måske for obvious.
'Light Your Ass On Fire':

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#1304 Indlæg af krea » 04 dec 2018 13:08

Min favorit er "Ante Up Remix" af M.O.P. med Busta som gæst. Vildeste partybanger:

Jeg har det med Bustas albums som med Jay-Z's. Det lyder sådan set meget godt, men det fanger mig bare ikke rigtigt. Busta er klart bedst som gæsterapper. Og måske den bedste gæsterapper overhovedet.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Hansen

#1305 Indlæg af Hansen » 04 dec 2018 21:22

6ix9ine is going to jail? wow, a mumble rapper that can finally finish a sentence
Taget fra Mathias' (DJ Fra DGP) facebookside. Jeg lol'ede.

Brugeravatar
Russell

#1306 Indlæg af Russell » 09 dec 2018 22:14

Suspekt har åbenbart sagt i et interview i Soundvenue, at Uffe "Guf" Lorenzen fra Baby Woodrose mv. engang har givet dem LSD på Roskilde, uden at de vidste det. Det er Guf stærkt uenig i: For det første ville han aldrig give nogen stoffer uden deres samtykke, og for det andet mener han slet ikke, at han var til stede i situationen. Det er selvfølgelig stærkt problematisk (også at Soundvenue har trykt det uden at give Guf mulighed for genmæle), og jeg kan godt forstå, at Guf er rasende.

Men det berettiger ikke, at han og hans kammerater er ved at gå full on white dude rockist retardo på FB:
det var på Facebook, at Uffe Lorenzen skrev:Den eneste intelligente hiphop kunstner i dk er Nicoline. Men fan af "musikken" bliver jeg aldrig. For lidt substans, for meget maskine. Og en altødelæggende kultur der følger med hvor det hele går op i jeg knepper din mor og andet misogynt pis.
det var på Facebook, at Lars D Jensen skrev:Hip Hop kultur er altødelæggende for alt. Det er mig ubegribeligt at fornuftige mennesker er åbne overfor det og aldrig bliver klogere :sad: [...] Det viser sig altid i sidste ende at være sådan noget lort. Det her er et fremragende eksempel.
:roll:
One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1307 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 09 dec 2018 22:47

Genialt! Det lyder jo som Wiens Porte-segmentet, der taler om Islam.
Den Soundvenue-artikel var for øvrigt fin (Kristian Karl er i det hele taget en af de mere OK danske musikjournalister), og den fik mig da til at genhøre Ingen slukker the stars et par gange (og gense højdepunkter fra den, lad os være ærlige, sindssyge Orange-koncert). Der er fandme meget af pladen, der stadig holder max. Suspekt er i deres egen liga inden for dansk rap.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Hansen

#1308 Indlæg af Hansen » 09 dec 2018 22:50

Jeg har også fulgt den på sidelinjen, og det er ærgerligt hvordan han skubber eventuelle støtter væk, med den retorik. Det er vildt dårlig stil af både Suspekt og Soundvenue i første omgang, og jeg havde sikkert også skrevet nogle dumme ting i arrigskab, men han begynder at skændes med alle. Med lidt skarpere pen kunne han godt have lavet sin kobling imellem voldtægtskultur, hiphoppere og den historie, men det flyder over i had imod alt ungt.
Jeg holder dog stadig med Guf i den sammenhæng.

Jens L

#1309 Indlæg af Jens L » 21 dec 2018 02:25

Nyt album fra Khal Allan, nok den bedste rapper i danmark;

Brugeravatar
Hansen

#1310 Indlæg af Hansen » 08 jan 2019 12:42

Lidt mere dansk hiphop. Jeg synes stadig at Antik er en af de sejeste producere i DK, og så rapper han også selv et vers på den her dovne modbydelighed

Besvar