Hjemmestudie – Beginners Guide (Den nye Gear/Grej-tråd)

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

Re: Hjemmestudie – Beginners Guide (Den nye Gear/Grej-tråd)

#441 Indlæg af Pete Rock » 26 okt 2019 16:14

Brugtmarkedet er måske bedre hvis du vil bruge meget få penge. Jeg kender ikke det der Argon-mærke. Pro-ject er meget anerkendt som en billigere men meget sammenlignelig kopi af Rega, men de er jo immervæk noget dyrere end Argon.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock

#442 Indlæg af Pete Rock » 26 okt 2019 16:26

jeg tænker fx det her er en noget bedre pladespiller, til 500 kr: https://www.dba.dk/pladespiller-pro-jec ... 060542851/
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock

#443 Indlæg af Pete Rock » 26 okt 2019 16:28

St.St.Blicher

#444 Indlæg af St.St.Blicher » 26 okt 2019 20:56

Tak for info. Det behøves ikke være brugt udstyr. Jeg har midler til at købe nyt, men selvfølgelig kan brugt udstyr også være fint. Har dog tidligere prøvet at købe to brugte billige pladespillere og syntes ikke kvaliteten var særlig god. Så er nok stemt på at ville ofte mere denne gang.

Brugeravatar
Hansen

#445 Indlæg af Hansen » 04 dec 2019 00:16

Min sangerinde vil til at optage flere vokal-idéer i sin egen lejlighed. Jeg har ingen erfaringer med billige og små monitorer. Hvad køber hun? Jeg tænker selv at de rigtige høretelefoner, men udover dem?

Brugeravatar
bror

#446 Indlæg af bror » 04 dec 2019 10:19

Hansen skrev:
04 dec 2019 00:16
Min sangerinde vil til at optage flere vokal-idéer i sin egen lejlighed. Jeg har ingen erfaringer med billige og små monitorer. Hvad køber hun? Jeg tænker selv at de rigtige høretelefoner, men udover dem?
Hvis pladsen og prisen har betydning, så uden tvivl denne. Den leverer på et overraskende højt niveau til trods for størrelsen (altså højttaleren).
https://www.thomann.de/dk/presonus_eris_e3.5.htm

Hvis der er plads og råd til lidt mere, så denne. Bund solid og rimelig linær klassiker.
https://www.thomann.de/dk/yamaha_hs_5.htm

Brugeravatar
Hansen

#447 Indlæg af Hansen » 05 dec 2019 00:04

bror skrev:
04 dec 2019 10:19
Hansen skrev:
04 dec 2019 00:16
Hvis pladsen og prisen har betydning, så uden tvivl denne. Den leverer på et overraskende højt niveau til trods for størrelsen (altså højttaleren).
https://www.thomann.de/dk/presonus_eris_e3.5.htm

Hvis der er plads og råd til lidt mere, så denne. Bund solid og rimelig linær klassiker.
https://www.thomann.de/dk/yamaha_hs_5.htm
Det er faktisk rigtig gode bud. Tanx!

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#448 Indlæg af Jallan » 05 dec 2019 10:06

Måske misforstår jeg, men hvorfor skal man bruge studiemonitors for at optage idéer? Er det ikke snarere en eller anden håndholdt optager?
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -
Geografisk sted: kbhØ

#449 Indlæg af Rock Action » 05 dec 2019 10:26

Kunne godt bruge et bud på en sympatisk og opbyggelig brugt multitrack recorder, som min 8-årige søn og jeg kan gå i krig med. Jeg vil gerne have, at der er noget sanselighed i form af knobs og dials, der fysisk kan trykkes og drejes på, men samtidig gør det heller ikke noget, hvis det det er en generation, der har noget computer interface, så vi kan bygge lidt på i et digitalt univers hen ad vejen, når vi er færdige med det umiddelbart sanselige. Jeg har kigget på BOSS BR-800, men jeg er muligvis blevet lidt for farvet af denneher af krogen promo video, som bare siger 'take my money'. By proxy. På brugtmarkedet.
Det må også gerne være nyt, hvis Thomann har noget relevant. Pricepoint omkring 1500.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#450 Indlæg af Casper » 05 dec 2019 10:36

Er der nogen her, der har erfaring med at spille ekstrem høj rock i et lokale med betonvægge? Vi spiller i en af de her københavnske (i Østre Anlæg, så stor herlighedsværdi her) bunkere, så lokalet har en igloo-form, og lyden kastes rundt - også på trods af generøs positionering af lydregulerende materialer (rockwool i trærammer indelukket i stof) på vægge, gulvtæppe på gulv og en enkelt absorberende plade i loftet.

Vi spiller megahøjt ud fra den forståelse, at trommerne dikterer lydniveauet. For vi kan jo ikke rigtig skrue ned for trommerne.

Mit problem er, at feedbacken er vild og tovlig! Den kan konstant høres igennem de monitors, der er hooked up til mikrofonen, og som jeg står og skriger og råber i. Det hujer og hviner og bevæger sig rundt lige så snart jeg skruer op, så jeg er på niveau med bassen og guitaren. Problemet er jo så, at jeg skal skrue så meget ned for lydniveauet for ikke at komme i karambolage med feedbacken, at jeg skal skrige og råbe to the max... så jeg til sidst ikke har nogen stemme tilbage. Jeg mistænker, at det ikke er helt sundt for min stemme det jeg gør. Og man kan alligevel ikke rigtigt høre mig, når jeg skruer så meget ned. Hvilket måske nok egentlig i sidste ende er meget godt. :think: :lol:

Det meste udstyr (stort set alt, så vidt jeg ved) er kørt igennem jordstik, så det burde ikke være her problemet ligger.

Skal der evt. en ny mikrofon til? Andre monitors? Skal væggene plaskes til med rockuld? Skal vi råbe BDE og skride?

Alle gode råd modtages :drinkingcheers:
Du er et du, før du er et jeg

Besvar