De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
mary jane

Re: De bedste computerspil

#3931 Indlæg af mary jane » 05 dec 2018 11:51

Jallan skrev:
05 dec 2018 10:56
Kan ikke komme i tanke om at have spillet et uhyggeligere spil nogensinde, og jeg har da ellers været forbi de fleste af dem.
Yume Nikki? Sanitarium? Doki Doki LC?

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

#3932 Indlæg af Kinky Robot » 05 dec 2018 11:54

Chu Chu Rocket :o :o :o :o :o

¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#3933 Indlæg af Jallan » 05 dec 2018 11:58

De første Tomb Raider spil er unplayable i dag. Det jeg talte om var mere designfilosofien. Installerede Tomb Raider tre for nylig og stoppede simpelthen efter at have forsøgt at dreje til venstre i fem minutter. Godt nok vildt hvad man har accepteret af lortecontrols back in the day :lol:
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#3934 Indlæg af Jallan » 05 dec 2018 11:58

mary jane skrev:
05 dec 2018 11:51
Jallan skrev:
05 dec 2018 10:56
Kan ikke komme i tanke om at have spillet et uhyggeligere spil nogensinde, og jeg har da ellers været forbi de fleste af dem.
Yume Nikki? Sanitarium? Doki Doki LC?
RE7 er da usandsynligt meget mere uhyggeligt end Doki Doki :lol:
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
Kinky Robot

#3935 Indlæg af Kinky Robot » 06 dec 2018 08:20

Monster Boy And The Cursed Kingdom er lige udkommet.

Billede

En #spiritual forsættelse i Wonder Boy universet. Grundet til, at spillet ikke bære "Wonder Boy" navnet er, at LizardCube som lavede remaket af Wonder Boy III: The Dragon's Trap, har lavet en licen deal med SEGA. Stadig væk er dette en tr00 Wonder Boy udgivelse da Wonder Boys skaber, Ryuichi Nishizawa, har været med i hele development perioden. Spillet er ude til Switch, PS4 og XBONE. Det har fået ret gode anmeldelser.
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

#3936 Indlæg af kasper kål » 06 dec 2018 21:11

Det ser SÅ godt ud. Wonder Boy er en af de absolut vigtigste serier i mit liv. Som 6-7-årig knægt brugte jeg 14 dage på Kreta i den lokale bar på at voldspille det originale arkade-spil mens resten af familien var på stranden. En af de første helt stærke gamingoplevelser. Wonder Boy in Monster Land var en af de første spil jeg fik til Master System. Mindblowing. Og senere har jeg spillet af spillene i serien til døde. Senest det oversete Monster World IV på Xbox 360.

Og den intro!!!!

PS. Husk at hvis I af den ene eller anden grund skulle være vågne i nat, så er der The Game Awards.

Brugeravatar
Kinky Robot

#3937 Indlæg af Kinky Robot » 06 dec 2018 23:50

Det ser nemlig sindsygt godt ud! Jeg har også spillet næsten alle Wonder Boy spillene. Plus de enhanced versioner Dynastic Warrior og Dragons Curse til TurboGrfx 16. På et tidspunkt speed runnede jeg Wonder Boy in Monster Land til SMS på omkring 25 min 8) Kunne hele Labyrinten i sidste borg udenad.

Jeg tror jeg køber det til Nintendo. Det oser jo langt væk af Switch. Og apropos gamle bangere...Toki er lige kommet til Switch som remake :lol:

¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Kinky Robot

#3938 Indlæg af Kinky Robot » 07 dec 2018 07:15

Det kører bare for Bethesda for tiden. Hvordan de har kunne fucke up så meget er slet ikke til at forstå.

https://www.gamespot.com/articles/bethe ... 0-6463740/
¯\(ツ)/¯

Brugeravatar
Death Panda

#3939 Indlæg af Death Panda » 08 dec 2018 15:48

@Robot jeg har prøvet at skrive til dig, men jeg er simpelthen i tvivl om mine beskeder ryger afsted.
Anyways, kan du ikke sende dit nummer, så kan jeg lige skrive om CIV

Brugeravatar
Kinky Robot

#3940 Indlæg af Kinky Robot » 09 dec 2018 11:45

Oooooooog vi tilføjer også lige Monster Boy and The Cursed Kingdom til #listen.

MB læner sig meget op The Dragon's Trap. Både mht. det metroidvania-agtige level design og progress system, men også formskiftet idéen. Dvs at Jin tager forskellige dyreformer undervejs i spillet. Nogle er nye og andre er gamle klassikere eller en retoolet udgave af tidligere former. Favoritten indtilvidere er griseformen hvis design er bygget shopkeeperen fra The Dragon's Trap. Hver form har unikke skills og angreb. Som gris kan du bruge din lugtesans til at finde hemmelige skatte og hints undervejs, og som angreb har man et stomp attack ala Onkel Joakim i Duck Tales. Og som slange kan man kravle op og ned af mure og spytte gift. Catchen er så, at hver form også har særlige drawbacks. Som gris kan du ikke svømme fordi du er for fed, så du synker bare til bunds. Og som slange flyder du bare oven på vandet fordi at du er for let. Nogle af formerne kan heller bruge udstyr som rustning og våben, og kun grisen kan bruge magi i form af ildkugler, mini-tornadoer, lyn, bomber osv. Igen, gamle klassikere fra tidligere spil i serien. Undervejs for man muligheder for at kunne skifte rundt mellem de forskellige former on-the-fly. En feature som ikke var tilstede i Dragon's Trap hvor man skulle være i specifikke rum designet til formålet. Dette gør, at spillets pacing er langt mere flydende, og at man skal tænke ret kreativ i form af puzzle solving i diverse levels. Og dem er der en del af. De varierer meget i sværhedsgrad. Lige fra de helt nemme til nogle på højde med Breath of The Wild hjerneknusere, der for én til at græde af smerte. Good stuff. I det hele taget har sværhedsgraden forbavset mig en smule. Jeg havde lidt regnet med, at det ville være lidt for nemt for en rutineret Wonder Boy spiller som mig, der har spillet alle hovedespillene. Der tog jeg fejl. MB er ret tough spil og spillere der ikke har spillet særligt mange platformers har en hård opgave foran sig. Men spillet er aldrig unfair eller cheap pga dårlige controls eller latterlige checkpoints. Tværtimod. Game Ateliers 5 års udviklingsperiode har paid off og det er tydeligt at de har været meget opmærksomme på controls og platforming elementer. Smooth og tilfredsstillende selv de mest tricky steder. Bravo.

Ligesom MB har en stor næve i datidens kagedåse når det kommer til overall game design, gælder det samme for den visuelle præsentation. Old school anime look fra slut 80'erne/start 90'erne dominerer spillets karakterer og soundtrack. Hvilket er fucking awesome. Det giver totalt mening at forsætte ud af den tangent. Så hvis man synes, at Monster World IV og V så godt ud. vil man ikke blive skuffet. Soundtracket er et klassisk anime mix af karaterock og små jazzede sange, baseret på tidligere Wonder Boy spil. Alle ældre titlers lydside er repræsenteret i MB. Game Atelier har skruet helt op for fanservicen.

Jeg er ikke er færdig med spillet endnu, men de timer jeg har brugt på det har været helt vildt fedt. Både som fan af Wonder Boy men også fordi det er yderst sjældent af spil som Monster Boy dukker op. Dette unikke mix af traditionel platformer og RPG elementer. Og endda så veludført. Det kom ret meget bag på mig. Stor ros til Game Atelier for ikke bare at leverer et nyt Wonder Boy spil, men også for at have designet så godt et platformer. Stor anbefaling herfra.
¯\(ツ)/¯

Besvar