Israel og Palæstina

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Israel og Palæstina

#221 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 18 maj 2018 09:27

I 70’erne tog Israel også imod en del flygtninge i forbindelse med Vietnamkrigen, så i dag kan, hvis man er meget heldig, opleve noget så eksotisk som en asiat med kalot.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#222 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 18 maj 2018 17:28

Meget interessant brug af Israel-kortet fra Slavoj Žižek i et interview i Weekendavisen fra den her uge:
Žižek indskyder igen og igen, at hans gamle venstrefløjs-venner bliver sure, når han kritiserer islam eller muslimerne.

»Men vi bliver nødt til at droppe den paneuropæiske masochistiske opfattelse, at vi selv er skyldige i alting. Vi har brug for selvtillid. Houellebecq skriver noget interessant i romanen Underkastelse (2005), nemlig at problemet for så vidt ikke er islam, men at vi selv er så svage. Jeg tror ikke, at den største fare kommer udefra,« fastslår Žižek og understreger meget kraftigt, at han ikke er fremmedfjendsk:

»Jeg er sympatisk indstillet over for den palæstinensiske sag og medlem af BDS-bevægelsen, der ønsker en global boykot af Israel, indtil landet lever op til international lov. Ingen kan kalde mig islamofob. Men jeg køber heller ikke venstrefløjens idé om, at der ingen antisemitisme er blandt indvandrerne i Europa. Jo, det er der tydeligvis og i stigende grad. Du kan jo bare tage toget fra København til Malmø og se, hvad der sker dér.«
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#223 Indlæg af Lang » 09 okt 2018 22:00

Ayelet Shaked nævnes i amerikanske medier som kana'ans næste PM :shock: Det bliver vilde tider Tuffy. Kommer det til at ske tror du?
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Besvar