#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: #Jesuismagiccard

#91 Indlæg af Jallan » 13 sep 2018 19:56

Nu tør man jo ikke modsige dig, fordi du én fucking gang har ramt rigtigt med den der store edderkop, men: Mission Briefing er da meget dårligere end Snapcaster. Udover at dens manacost er meget mere steep, så er det jo så meget dårligere at filtrere end at få en 2/1'er. Særligt i modern og legacy tror jeg ikke på den, men ved sgu ikke en skid om standard. Typisk er heavy-blå deck bare ikke super graveyard orienteret.

Den anden er FANDEME for dårlig, antimatter. 5 mana for en stor klump, der ikke efterlader dig med en skid, når den er blevet nedlagt af en 2 mana spell. Graffwidow var sick, fordi den var i et format, hvor det var så nemt at enable dens ability, og så efterlod den lige en masse skide irriterende edderkopper og stabilizede dit board.
'I for unge til ironi' :lol:

Brugeravatar
Antimatter

#92 Indlæg af Antimatter » 13 sep 2018 20:05

Hvis modstanderne bruger en 2 mana spell kan du som respons grave virkelig langt ned i dit bibliotek for at finde det kort du mangler. Kort der bruger dit liv som ressource har været nogle af de stærkeste i magic. Deckfiltrering og graveyard enablers er som tommelfingerregel nogle af de bedste kort at bygge dit deck omkring, og det her kort kan gøre det i et omfang som ingen nye kort har været i stand til i meget lang tid. Jeg tvivler på at det bliver et godt kort udenfor standard, udover i enkelte sorte midrange decks, men jeg er sikker på at det bliver et af de definerende kort i det nye standard, alene fordi den er så kraftfuld og fungerer som enabler og finisher på samme tid. Det er et unikt kort, hvilket gør det svært at evaluere, men jeg synes det er meget lovende.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Jallan

#93 Indlæg af Jallan » 13 sep 2018 20:08

Den skal satme enable noget godt så. Selvfølgelig er det en powerful ability, men den er kun 1/3 af den combo. Den dumper kort i yarden, så mangler du noget der er relvant i yarden og et kort på hånden der GØR det relevant. Men selvfølgelig kommer Golgari til at få Graveyard relevans i Ravnica. Jeg tror altså max den kan blive en 1-off, og ja, kort der bruger liv som ressource er sygt stærke, men altså, der er lidt vej op til Channel her :)

Brugeravatar
Antimatter

#94 Indlæg af Antimatter » 13 sep 2018 20:17

Og nej, den er bestemt ikke bedre end Snapcaster, men nogle decks vil meget hellere have muligheden for at grave et par kort dybere. F. eks combodecks, der lever af at goldfishe efter bestemt kort.
Senest rettet af Antimatter 13 sep 2018 20:20, rettet i alt 1 gang.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Jallan

#95 Indlæg af Jallan » 13 sep 2018 20:20

Det er jo en totalt bizar præmis? Hvilke combo decks spiller Snapcaster? Helt seriøst, jeg ved ikke nok om Modern til at vide det, men det virker satme fringe at spille den i combodecks, der allerede er så sygt ringe. I Legacy er den 1000% sikkert unplayable.

Brugeravatar
Antimatter

#96 Indlæg af Antimatter » 14 sep 2018 00:21

Billede
Så fik vi også Reclamation Sage på steroider :o Lige et kort for Antimatter. Skal nok blive en succes udenfor standard også.

Brugeravatar
Half_Noise
Geografisk sted: Nordjylland

#97 Indlæg af Half_Noise » 14 sep 2018 08:04

Ser ud til at kunne blive et godt limited format, Guilds of Ravnica. Jeg er ikke sikker på hvor meget af det der er blevet spoiled jeg er oppe at køre over i et constructed perspektiv, udover Assassin's Trophy, som jeg stadig har lidt svært ved at fatte er blevet printet, og Sinister Sabotage som bare er den rene ondskab i kontroldecks. Den er langt bedre end Disallow som har været den seneste Cancel med upside, og jeg tror også den er bedre end Dissolve. Ral, Izzet Viceroy kan jeg også godt forestille mig får noget at sige i constructed, muligvis i noget Izzet baseret tempo eller burnbaseret kontrol. Jeg har ikke lige haft tid til at brygge så meget endnu.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Jallan

#98 Indlæg af Jallan » 14 sep 2018 12:30

Det ser ud til at blive et super fedt limited format. Elskede også hele Return To Ravnica blokken.

Brugeravatar
Antimatter

#99 Indlæg af Antimatter » 16 sep 2018 17:03

Der er også progamere der mener at Mission Briefing er bedre i visse decks end Snapcaster.

https://www.channelfireball.com/article ... ight-deck/

Brugeravatar
Jallan

#100 Indlæg af Jallan » 16 sep 2018 17:24

Du er jo bare en kæmpe champ, m8. Hvorfor har du ikke bygget et GP-winning deck endnu?

Besvar