#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter

Re: #Jesuismagiccard

#101 Indlæg af Antimatter » 16 sep 2018 17:29

Har ikke tid, m8. Der er ikke penge nok i magic til at jeg gider at lægge det arbejde i det som det kræver at blive pro. Wizards er fucking nærige med deres pengepræmier. Professionelle magic-spillere virker generelt til at have sørgelige liv, og så skulle man jo omgåes magicspillere uafbrudt. Det kan jeg slet ikke overskue.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Antimatter

#102 Indlæg af Antimatter » 18 sep 2018 20:58

Grøn har fået et super aggressivt onedrop, der helt sikkert bliver relevant i constructed. Man kan nemt få den til at blive til en 3/3er tur 3.

Billede
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Antimatter

#103 Indlæg af Antimatter » 21 sep 2018 12:29

Hvad siger i til den fulde spoiler, drenge? Det bliver et fantastisk limited format for både sealed og draft. Med guild gates og lockets i common bliver 3 og undertiden 4-farvede manabaser en mulighed. Særligt hvis man spiller grøn og får adgang til 3 solide fiksere i Circuitous Route, District guide og Urban Utopia, men også Surveil mekanikken i blå og sort vil betyder at man kan tage større risiko med sin mana end normalt, fordi man ser mere af sit bibliotek.
Der bliver virkelig spillerum til at demonstrere hvor god man er til at bygge decks i limited i stedet for at man jammer alle kort i de to farver der lige virker ledige. Det plejer at være den type af formater man kan spille længe uden at blive træt af dem, fordi der er så meget variation fra spil til spil.
Mit førstehåndsindtryk er at Izzet 'spells (anti)matter' er det svageste guild, og jeg vil undgå at drafte det medmindre jeg er den eneste drafter ved bordet. Jeg er hverken fan af limited decks der tilter så meget mod aggro eller som er så afhængige af kortsynergier for at være gode. Izzet lider også at det klassiske problem at din kortpulje for blås vedkommende skal understøtte to vidt forskellige strategier i Dimir og Izzet, og de kort der passer ind i Dimir er ofte HELT ubrugelige i Izzet, så reelt er den pulje af kort du kan bygge dit Izzet deck af mindre end for de andre guilds. I draft vil du ofte sidde med det problem at du har valgt de rigtige farver, men alligevel får de forkerte kort, fordi der kun er Dimir i pakkerne. Du kan nemt ende i en situation, hvor du er nødt til at fylde dit deck med dårlige kort, for at du kan aktivere dine synergier ofte nok. Man kan helt klart drafte sindssyge Izzet decks, men af de store arketyper i settet er det det sværeste af drafte, fordi både dit guild og dine farver skal være åbne og det er det guild hvor du er mest prisgivet at du åbner de rigtige kort. Selvfølgelig skal du være opmærksom på at drafte guild og ikke bare farver selvom du ikke er i Izzet, men det betyder bare ikke lige så meget, fordi deres kort er mere fleksible. Med Golgari, Boros og Selesnya ligger gulvet højere. De har mange solide midrange kort som er 4/ 6 i de fleste spilsituationer. Når formatet bliver mere velkendt vil jeg nok være mere tilbøjelig til at drafte Izzet. Jumpstart en spændende mekanik, fordi den giver dig mulighed for at spille dine enablere flere gange. Det hjælper på en af de største svagheder for 'spells matter' decks, at spells er en begrænset ressource. Du har brugt alle de spells du havde, du har ikke adgang til card draw, og nu sidder du med et board fyldt med kort der ikke gør særligt meget, gg. I limited er jeg mere en toolbox kind of player. Især når formatet er nyt.
Undergrowth virker meh. Både hvad angår powerlevel og deckbygningspotentiale. Der er ikke gode pay-off kort i common eller uncommon. Fra et designperspektiv er det mere besynderligt at der mangler enablere i Golgari som mekanikken skulle repræsentere. Jeg kan ikke se hvordan man skal få nok creatures i sin graveyard til at det kan betale sig at lave et undergrowth deck der er mere synergisk fremfor et mere typisk midrange deck der bare ser undergrowth som lidt ekstra gravy. Der er selvfølgelig Necrolisk og den nye Fleshbag Marauder i uncommon, men er det nok? Det vil tiden vise. Den nemmeste måde at fylde sin graveyard er ved at spille Sultai, så du får adgang til alle de blå blå/x multicolor kort med surveil. Heldigvis virker grøn og sort til at have nogle af de bedste kort i common og uncommon og det blive ret nemt at få manabasen til Sultai. Ihvertfald i sealed, som er det format jeg har makket med siden spoileren kom op.
Er især spændt på hvad half_noise mener. Giv jeres mening til kende i kommentarfeltet!

Brugeravatar
Half_Noise
Geografisk sted: Nordjylland

#104 Indlæg af Half_Noise » 21 sep 2018 15:56

Jeg glæder mig. Det ser ud til at være et meget dynamisk format, og jeg er også enormt glad for, at der er så meget fixing som tilfældet er. Jeg tror Izzet bliver svær at drafte, for jeg har lidt svært ved at greje om det skal være kontrollerende eller om det skal gå mere tempo-amok? Det kommer virkelig til at kræve de rigtige kort for at få det til at gå op, ihvertfald i den tidlige del af formatet. Jeg tror både Golgari og Dimir kommer til at have stærke arketyper, også specielt fordi der er mange solide kort. I Dimir kan jeg ikke forestille mig andet, end at man vil have det ret fint med at trække Dimir Informant, som jo fandeme er en common der ejer i et surveildeck. Golgari har gode creatures og vild removal, selvfølgelig anført af Trophy, men der er også en pseudosweeper og straight killspell.
Jeg vil dog også lige slå et slag for Boros og Mentor-evnen. Jeg tror virkelig det har potentiale for at tæve på en rigtigt svært håndterbar måde. Sunhome Stalwart, Legion Warboss (!!), Aurelia Exemplar of Justice, Boros Challenger, Skynight Legionnaire, Swiftblade Vindicator, Tajic Legion's Edge, Torch Courier, Healer's Hawk. Kombiner det med Conclave Tribunal (som også bare er helt grotesk), Citywide Bust, Inescapable Blaze, Lava Coil, Deafening Clarion, Response//Resurgence og eventuelt lige køre Chance for Glory, hvis man har brug for en tur mere (for 3 motherfucking cmc!). Jeg tror der er lige præcis nok creatures og nok interruption fordelt fornuftigt i rarity til at det bliver rimelig nemt at samle. Der er også masser af muligheder for at lave tokens og hvad ved jeg. Jeg tror Mentor kommer til at kunne mærkes.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Antimatter

#105 Indlæg af Antimatter » 21 sep 2018 16:03

Enig omkring Mentor. Mentor gør også at jeg er mere interesseret i at spille et aggressivt borosdeck end jeg normalt ville være tilbøjelig til, fordi dine små creatures skalerer op som spillet skrider frem, i stedet for at blive dårlige efter et par ture. Det gør din gameplan mindre ensidig.
Helt sikker på at Izzet er et aggressivt tempodeck, hvis du kigger på hvad rød og izzets multicolor kort kan. Især det sidste. De er nærmest kun gode når det er dig der er offensiv. Det er derfor det er så irriterende at blå har en del kontrolkort som du slet ikke kan bruge i sådan et deck.

Brugeravatar
Half_Noise

#106 Indlæg af Half_Noise » 21 sep 2018 16:16

Jeg tror også Izzet Tempo bliver det vi ser oftest i Izzet men der er muligheder for et U-centreret Izzet kontroldeck med Firemind's Research og Niv Mizzet som engines. Jeg tror godt det kan være ret stærkt, men det bliver svært at samle på en regulær basis.

Skal i til prerelease? Hvilken guild vælger i til jeres prereleasepack? Jeg tror jeg kommer til at gå med Golgari bare fordi der er en mulighed for prerelease Trophy som nok skal blive $$$ værd. Jeg mangler ikke alverden point for at kvalle til Nationals, så det kunne være fedt hvis det også gik godt til prerelease, men jeg har ikke spillet Sealed længe, så jeg har ikke de helt store forventninger.

Husk at Worlds starter i aften og at de spiller Team Sealed I Guilds, som en del af det. Første pro plays med de nye kort!

Brugeravatar
Antimatter

#107 Indlæg af Antimatter » 21 sep 2018 16:20

Klart, når jeg siger hvilke deck der findes, tænker jeg udelukkende på dem man kan forvente at samle regelmæssigt ud fra de commons og uncommons der er i settet. Det er sådan et sæt der ser ud til at have en del mikrostrategier, som er betinget af at man får de rigtige enablers. Det hvide rare enchantment der giver dig mulighed for at trække kort hver gang du får liv og som derudover genererer tokens med lifelink er et andet eksempel.

Glæder mig da også til worlds i aften. Håber på at vi ser en vinder der spiller lige så konge som William 'Huey' Jensen sidste år. Der kan man tale om seriøst GOAT-materiale :o Regner stærkt med at Peach Garden Oath kommer til at flække i Team Sealed. De er vel det bedste hold i formatet nogensinde.

Brugeravatar
Half_Noise

#108 Indlæg af Half_Noise » 21 sep 2018 16:27

Jaaah, Huey er vild. Jeg håber også lidt på Matt Nass, fordi han er kongen af kombo, men det hjælper ikke meget i Standard. Jeg håber han spiller monoU Storm.

Brugeravatar
Antimatter

#109 Indlæg af Antimatter » 21 sep 2018 16:28

Matt Nass er den mest autistiske autist jeg nogensinde har set.

Brugeravatar
Antimatter

#110 Indlæg af Antimatter » 21 sep 2018 16:30

Billede
Hva så, damer.

Besvar