Sommer-/efterårsfilm - juli-november

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Sommer-/efterårsfilm - juli-november

#341 Indlæg af Tonic Satan » 05 mar 2018 12:19

eini skrev:Det har ikke en skid med arthouse at gøre, og hvis ikke man må være smagsdommer på svingninger, hvor fuck må man så. Idioter er der nok af andre steder.

Men det minder mig om: Findes der et forum (f.eks. på facebook), hvor man kan diskutere film uden at skulle høre på idioter som Fuzz Pig? Eller skulle man lave et?
Nå, men hvordan har starten så været på Politiken? 8)

Og ja, jeg havnede her, fordi jeg så the Martian i går, og lige skulle tjekke, hvad folk skrev herinde dengang.. Fin popcornfilm, men Matt Damon.

Jeg sætter i øvrigt pris på, at Donald Glover skal spille Lando i den der Solo-film, selvom jeg går stærkt ud fra, at den bliver noget lort.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
eini

#342 Indlæg af eini » 05 mar 2018 12:40

:D

Ja, så blev man alligevel købt af systemet til sidst. Det er selvfølgelig helt fantastisk at have fået det tilbud, især her midt i mit livs vildeste krise, jeg er meget glad og beæret. Kim Skotte virker pisseflink, og folk er i det hele taget underligt begejstrerede for at have fået mig ombord. Jeg er også en lille smule rædselsslagen, da jeg, ja, også befinder mig i mit livs vildeste krise og har lidt svært ved at finde *the eini schwung*.

Er der ikke lige en af jer pikhoveder, der kan sige noget dumt om en eller anden aktuel film(situation)? Jeg mangler brændstof til min 8. marts-klumme.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#343 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 05 mar 2018 12:45

Tag ind og se The Shape of Water og skriv om, hvor absurd og hjernedødt det er, at så retarderet og elendig en film kan vinde Guldløven i Venedig (W ---> T ----> F) og en Oscar for bedste film og om, hvad det så siger om Hollywood (og filmfestivalen i Venedig!) og the way we live now. Jeg var selv meget tæt på at skrive et takedown til Ludvigsen og Soundvenue, men jeg havde alligevel ikke tid, og deres anmeldelse var kun firestjernet, havde den været fem- eller seksstjernet havde jeg nok ikke kunne lade være.

Eventuel inspiration kan findes i den her spot on-anmeldelse fra Adam Nayman: http://cinema-scope.com/features/the-us ... -of-water/

Pikhoved out
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#344 Indlæg af yossarian » 05 mar 2018 12:47

eini skrev::D

Ja, så blev man alligevel købt af systemet til sidst. Det er selvfølgelig helt fantastisk at have fået det tilbud, især her midt i mit livs vildeste krise, jeg er meget glad og beæret. Kim Skotte virker pisseflink, og folk er i det hele taget underligt begejstrerede for at have fået mig ombord. Jeg er også en lille smule rædselsslagen, da jeg, ja, også befinder mig i mit livs vildeste krise og har lidt svært ved at finde *the eini schwung*.

Er der ikke lige en af jer pikhoveder, der kan sige noget dumt om en eller anden aktuel film(situation)? Jeg mangler brændstof til min 8. marts-klumme.
prøv lige at lave et take-down på bio-flick-genren i anledning af I, Tonya eller den-der om Django Reinhardt. Der er alt for mange af den slags film, de er alle skåret over den samme historie og man skal åbenbart spille i den slags film for at få oscars for skuespilpræstationer (Darkest Days og I Tonya i år). Wassup wit dat?!
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar

#345 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 05 mar 2018 12:49

Man kunne også lave et takedown af The Square, det trænger den virkelig til, selvom det måske er en postgang for sent efterhånden. Sikke dog en doven, rodet, uambitiøst og totalt ligegyldig film. 2/6.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#346 Indlæg af Tonic Satan » 05 mar 2018 13:00

Jeg kan godt lide ham aben. Minder mig om Kimer.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#347 Indlæg af La Mouche » 05 mar 2018 13:09

Men lidt vildt alligevel: jeg var på Louisiana og se Picasso for nylig, og de havde rent faktisk udstillet sådan nogle grusbunker på gulvet af en eller anden samtidskunstner, ligesom i filmen. Forhåbentligt er det sidste gang det sker, nu der er blevet lavet satire over det.

Brugeravatar
eini

#348 Indlæg af eini » 05 mar 2018 13:12

I er sgu så søde. Jeg tager ind og ser Shape of Water i aften og håber den kan sætte gang i noget fissegalde.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#349 Indlæg af Lang » 05 mar 2018 13:19

Jeg kunne godt lide the Square og er meget uenig at den er ligegyldig. Her hvad jeg skrev om sagen:
Jeg kunne virkelig godt lide 'the Square'. Bevares - i bund og grund er det jo bare en komedie og en lidt plat sædeskildring af velfærdsstaten men jeg synes den vinder ved at Ruben Östlund er en meget stor og ikke-belastende moralist, der både har et ret kuldslået men samtidig et ganske menneske-elskende menneskesyn, som er virkelig godt til at moralisere over et samfund hvor vi jo egentlig har det godt men hvor der er samtidig er gået et eller andet i stykker fordi vi har så travlt med kæfte op om vores fine principper men slet ikke ser mennesket ligeforan os. Egentlig talt ret kristent men uden den der erkendelse/frelse ting som er så belastende ved kristendommen.The Square handler om kunstscenen men det er bare en undskyldning for at beskæftige sig med alt det vrøvl vi skal høre på i vores samfund og samtidig er kunstinstitutionen rigtig god til at tematisere ulighed mellem mennesker, som den meget handler om, og her viser den hvor svært vi har ved at håndtere social ulighed ved at den både gør ret meget grin med krænkelseaktivisterne og samtidig med de åndssvage privilegerede reklamefolk, som ingenting fatter. Den får derved også sagt noget ret skarpt om SOME virkeligheden hvor alle er helt fortabt i et eller andet projekt eller en eller anden ideologi men ingen ser op fra telefonen og tjekker rummet og de nærmeste og siger undskyld eller tjekker om alle er ok.
Claes Bang gør det virkelig godt og den er meget inspireret af Curb og Seinfeld, på sin vis, og jeg kan læse at de har brugt mange af metoderne derfra med at tage scenerne om og om og om og om indtil spilleren har den perfekte forestyrrende balance af pinlighed, komik og tragik.
Tre timer var for mig for en gangs skyld ikke det længste fordi den hermed lykkes med at transformere karaktererne så de går fra klovne til nogen vi faktisk holder af og måske endda forstår.
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar

#350 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 05 mar 2018 13:35

Altså, heldigvis er The Square kun 2,5 time lang. Men den kunne jo snildt være sluttet en time inden, uden nogen havde opdaget det, for manuskriptet er i dramaturgisk forstand kun en bovlam skitse. Og så er dens fokus enormt svagt, der drysses her og der med lidt feminiseret svenskermand, lidt tiggere, lidt feminisme, lidt mandschauvinisme, lidt indvandring osv., uden der egentlig siges noget om noget som helst. Og så er hovedfokus på fucking kunstscenen alt, alt, alt for letkøbt for så intelligent en mand som Ruben Östlund. Han sætter sig selv endnu mindre på spil end i Thomas Vinterberg-klummen Force Majeure, og folk elsker det tilsyneladende, og han har fået sit store gennembrud. Det er jo for fanden Östlund, der er reklamemanden.

Lang, har du set hans film Play? Her har vi en film med et laserskarpt fokus, tonstunge boller og ekstremt meget at sige om the way we live now og om Sverige. Det nye årtusindes bedste skandinaviske film. Og siden har han så krydret røv sammen med kultureliten, hvor kedeligt kan det blive. Jeg håber fandme han spidser blyanten næste gang, for efter The Squares succes kan han sandsynligvis få midler til at lave lige, hvad han har lyst til.

Besvar