ALICE // Vashti Bunyan / Grouper / Colin Stetson / RP Boo

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

Re: ALICE // Grouper / Colin Stetson / The Comet Is Coming

#71 Indlæg af Pete Rock » 10 jul 2018 16:45

tak. keep on void'ing.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#72 Indlæg af ruthner » 11 jul 2018 09:31

Hutchings er en del af den der blomstrende London-scene, som spytter en hel masse fede ting ud for tiden. Han spiller også med i Sons of Kemet og Shabaka and the Ancestors, som også er værd at tjekke ud.

Brugeravatar
ruthner

#73 Indlæg af ruthner » 11 jul 2018 09:33

Var der forresten nogen herinde, som var til Pharoah Sanders? Ved godt det ikke var på Jazzhouse, men det er ligesom i trådens ånd.

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#74 Indlæg af kenk » 11 jul 2018 09:35

ruthner skrev:
11 jul 2018 09:33
Var der forresten nogen herinde, som var til Pharoah Sanders? Ved godt det ikke var på Jazzhouse, men det er ligesom i trådens ånd.
krea var i hvert fald, og han var desværre ikke særligt begejstret jvf. Facebook.
Hvis du har billet til Pharaoh Sanders i morgen, så sælg og hør noget andet. Der er ikke meget spiritualitet og friløb over ham mere. Hvis du gerne vil høre en dygtig kvintet spille nogle standarder og noget hardbop og kan nøjes med et kvarters Sanders-oplevelse til sidst, kan du fint tage hen i kirken. Den er hyggelig.

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#75 Indlæg af andreassyr » 11 jul 2018 10:08

ruthner skrev:
11 jul 2018 09:33
Koncerten var jo faktisk medpræsenteret af Jazzhouse ALICE, så på den måde passer det fint i tråden, ikke blot dens ånd.

Nå men jeg så det i går og altså... Sanders syntes jeg oprigtigt spillede godt. Mere end jeg fik indtrykket af han havde gjort dagen før. Han blæste tydeligvis til så meget som han nu engang kunne, spillede sheets, overblæste endda fra tid til anden. Men som det ofte er med den type korifæer, så drøner de rundt med et garanteret (forhåbentlig) dårligt betalt og virkelig ringe band. Pianisten var udmærket, god i perioder, men især trommeslageren var ulideligt ringe. Bassisten var heller ikke noget at skrive hjem om, ærlig talt. Jeg ventede halvanden time på den forventede Creator Has A Masterplan, men mistede sgu tålmodigheden.
Spot On

Brugeravatar
ruthner

#76 Indlæg af ruthner » 11 jul 2018 10:19

Okay, det lyder jo ikke videre fantastisk. Så ham på Le Guess Who sidste år, hvor han også sad ned 75% af tiden, men der spillede han da både "The Creator has a Masterplan" og en helt okay version af "Naima". Jeg synes, det var en kæmpe oplevelse, men jeg vil nok ikke sige, at det baserede sig på det musikalske. Backingbandet fejlede i øvrigt ikke noget på LGW.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#77 Indlæg af Jallan » 11 jul 2018 11:22

Det lyder lidt som man havde forventet/frygtet. Det er selvfølgelig ret ærgerligt, hvis han stadig kan spille, at backingbandet ligefrem er elendigt.
'I for unge til ironi' :lol:

Brugeravatar
00Void

Re: ALICE // Grouper / Colin Stetson / Bombino / RP Boo

#78 Indlæg af 00Void » 11 jul 2018 12:35

Så har jeg det mere roligt over at jeg droppede at tage afsted. Det gjorde ellers ondt i går aftes at måtte erkende jeg ikke ville kunne nå det. Håber Mulatu Astatke kommer til at rykke mig rundt, selvom han jo også er et gammelt røvhul efterhånden. Det ville være nedtur at spilde tid på at se ham bare for at se ham.
fire hang out with me

Brugeravatar
oles
Geografisk sted: KBH
Kontakt:

#79 Indlæg af oles » 12 jul 2018 15:01

Jeg så Pharoah Sanders mandag.
Om bandet: Som Kjeld Frandsen rigtigt skriver i Berlingske
Efter gennemspilning af temaet satte Pharoah Sanders sig så ned og lukkede øjnene. Om det var for at meditere, lytte eller blunde lidt, var ikke helt til at gennemskue, men i hvert fald fik hans tre ledsagere overordentligt god tid til at folde sig ud. Og var det så recepten for hele koncerten? Stort set – ja.

Med sit ganske omvandrende og akkordprægede spil holdt pianisten William Henderson gryden i kog, og trioen simrede godt af sted, hen ad vejen med en tydelig venten på, at saxofonisten skulle vende tilbage, hvilket han da også gjorde for en kort bemærkning....og bassisten Oli Hayhurst fik lov til at spille solo og slide i det til langt ud over, hvad der var idémæssigt belæg for.
Jeg var heller ikke vild dem, men det er lidt svære betingelser, når man bare skal have tiden til at gå, mens nissefar tar' sig en lur.
Om Pharoah Sanders: Han virkede glad og det smittede, men han var godt nok også træt. Når han spillede var det rigtigt fint, men jeg havde altså forventet mere end 30 minutters musik fra ham, ud af de 90 som koncerten varede. (Og som der sikkert står i kontrakten, at de skal levere.)

Til gengæld var Sons of Kemet med Shabaka Hutchings en total fest dagen efter. Han er fremtiden.

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#80 Indlæg af Lang » 30 aug 2018 18:36

Jeg alene hjemme og overvejer at gå til King Ayisoba. Det koster ik så meget. Men jeg ved ikke om jeg kan komme ud i regnen
Jeg har ikke valgt Transmission fra.

Besvar