TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter

Re: TN 2018 - Hundens år

#1811 Indlæg af Antimatter » 13 jun 2018 17:34

Efter et forsøg på tvungen oralsex, hvis sigtelsen holder. Det er da klamt gjort.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
eini

#1812 Indlæg af eini » 13 jun 2018 19:59

Søndag var jeg ved at rydde op i min gård efter Svingertræf og beder en mand af den pensionerede skolelærerslags om at hjælpe mig med en vandhane der er sprunget læk, det gør han, ret udueligt, men hans tilstedeværelse opildner mig åbenbart til at løse problemet selv. Vi falder i snak og han spørger mig hvad jeg laver, og jeg er dum nok til at svare ærligt (hvis man på nogen måde arbejder med kultur, må man ALDRIG sige det til en pensioneret skolelærertype!), hvilket leder til at jeg bruger en halv time af mit liv på at høre om mandens bogprojekter. "Jeg har altid gerne ville finde en forfatter der kan fortælle min historie" gys. Jeg får afværget de værste pinligheder, tror jeg, da manden fortæller mig om sit livsværk: en bog der handler om hvordan børn kan få meget ud af at man synger sange hvori deres navne indgår. jeg wtf'er bare og får ikke fjernet mig i tide, før manden skamløst bryder ud i en demonstration med fuld vibrato: " toppeeeeer/se hvor han hoppeeeer/det kører for toppeeeee...r". :shock: Lige der kunne jeg sgu godt tænke mig nogle community guidelines.

Brugeravatar
eini

#1813 Indlæg af eini » 13 jun 2018 20:07

I virkeligheden har jeg det slet ikke sådan. Det er jo også
smukt, at manden har sin barnlige ubegrundede selvtillid i behold. Jeg synes, freaks uden situationsfornemmelse giver meget værdi til den her røvsyge verden.
Jeg ser rigtig meget godt i de moralske omvæltninger vi er i, men jeg bryder mig ikke om at marginen for tolereret harmløs freak-adfærd indskrænkes yderligere. En verden uden plads til freaks er ikke til at holde ud.

Brugeravatar
cloveroverdover

#1814 Indlæg af cloveroverdover » 13 jun 2018 20:12

En verden med plads til freaks er på den anden side heller ikke til at holde ud. Jeg henviser til Fisker Thomas’ signatur.
I'm not taking no fucking responsibility for cats I don't know, man.

Brugeravatar
Boriz
Spotify: 113178764
Geografisk sted: Aalborg - Lige som Christianshavn, bare lavere.
Kontakt:

#1815 Indlæg af Boriz » 13 jun 2018 21:08

La Mouche skrev:
13 jun 2018 16:50
Re-run af min anekdote om sidste gang jeg røg mig skæv.:

Haha, jeg røg mig faktisk engang skæv med en bekendt og ville præsentere ham for Koyaanisqatsi. Men det gik ikke så godt, han var ikke helt på bølgelængde med filmen... "En sky! Hvorfor sidder jeg og kigger på en sky??" ... og da jeg blev tilstrækkelig skæv, begyndte jeg at danse rundt til musikken, og han fik åbenbart det indtryk at jeg faktisk var bøsse og at det var en lægge-an-på parringsdans. Så han undskydlte sig og tog hjem. Så jeg har stadig den ultimative transcendentale Koyaanisqatsi forevisning til gode.
Hvorfor sad han egentligt og kiggede på skyer?

/Troels
Da Stine blev gravid med en fyr fra sit sækkepibeorkester, blev hun frosset ud af resten af bandet.

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#1816 Indlæg af La Mouche » 13 jun 2018 21:20

Der er jo skyer med i Koyaanisqatsi....

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#1817 Indlæg af La Mouche » 14 jun 2018 17:50

Nå men selvfølgelig endte det med børnekoncentrationslejre i USA med propaganda-plakater på væggene. Og selvfølgelig placerer man et amerikansk børnefængsel i en nedlagt Walmarts. Classy!

https://edition.cnn.com/2018/06/14/us/i ... index.html

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#1818 Indlæg af Rock Action » 14 jun 2018 20:34

eini skrev:
13 jun 2018 19:59
Søndag var jeg ved at rydde op i min gård efter Svingertræf og beder en mand af den pensionerede skolelærerslags om at hjælpe mig med en vandhane der er sprunget læk, det gør han, ret udueligt, men hans tilstedeværelse opildner mig åbenbart til at løse problemet selv. Vi falder i snak og han spørger mig hvad jeg laver, og jeg er dum nok til at svare ærligt (hvis man på nogen måde arbejder med kultur, må man ALDRIG sige det til en pensioneret skolelærertype!), hvilket leder til at jeg bruger en halv time af mit liv på at høre om mandens bogprojekter. "Jeg har altid gerne ville finde en forfatter der kan fortælle min historie" gys. Jeg får afværget de værste pinligheder, tror jeg, da manden fortæller mig om sit livsværk: en bog der handler om hvordan børn kan få meget ud af at man synger sange hvori deres navne indgår. jeg wtf'er bare og får ikke fjernet mig i tide, før manden skamløst bryder ud i en demonstration med fuld vibrato: " toppeeeeer/se hvor han hoppeeeer/det kører for toppeeeee...r". :shock: Lige der kunne jeg sgu godt tænke mig nogle community guidelines.
Ikke John, vel?
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
eini

#1819 Indlæg af eini » 14 jun 2018 21:25

Han hed Anders.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1820 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 15 jun 2018 11:39

Hvad siger foraets småbørnsforældre til visionerne for fremtidens folkeskole?
Weekendavisen skrev: »Hvordan gør vi børnene klar til jobs, der ikke findes endnu, og et samfund, hvor den eneste konstant er forandring?« spørger Ziegler, da Weekendavisen møder ham på inQvation, et såkaldt tech hub for digitale iværksættere i Høje-Taastrups industrikvarter.

»Selvfølgelig skal vi stadig have klassiske faglige kompetencer i fremtidens samfund, men vi skal også have de her 21st Century Skills. Udviklingen gør, at uddannelsessystemerne i hele den vestlige verden står på en brændende platform. De kan ikke bare køre videre, som de plejer. Der er brug for en anden skole.«

Kompetencerne udspringer fra amerikanske virksomheder, der i 1980erne ville definere de kvaliteter, de ville lede efter hos fremtidens medarbejdere. Dell, Cisco og Intel satte ord på, og OECD og USAs undervisningsministerium udbredte dem til resten af verden. Kompetencerne er siden blevet justeret, men tæller stadig evner til kommunikation, kreativitet, kritisk tænkning og samarbejde. I de fleste udgaver, også herhjemme, er forstand på computere og digital teknologi blevet føjet til.

I USA og Storbritannien findes der skoler, som er bygget efter principperne, og Høje-Taastrup bliver den første danske kommune, der indretter hele sit skolevæsen efter dem. I 2021 skal to af kommunens skoler afløses af et såkaldt Læringshus i det nybyggede område Nærheden, som skal have plads til 1400 elever og være indrettet som et højteknologisk værksted, med 3D-printere, filmstudie og virtual reality-udstyr. Undervisningen vil ske på tværs af fagene, gennem »autentiske innovative læringsforløb«, hvor børnene løser problemer fra den virkelige verden i samarbejde med lokale virksomheder og foreninger.

»Når viden og information er tilgængelig lynhurtigt, er det at besidde viden ikke i sig selv en vej til succes,« står der i kommunens præsentation af Læringshuset Nærheden. »Tværgående kompetencer som kreativitet, forandringsparathed, kommunikation og samarbejde forventes at blive afgørende og teknologiske færdigheder helt nødvendige i vores børn og unges fremtidige liv og arbejde.«

Omstillingen er allerede i fuld gang, forklarer Michael Ziegler: kommunens ni skoler skal samme vej. Andre kommuner er i gang med noget lignende, og forhåbentlig breder det sig.

»Vi vil gerne præge uddannelsesdebatten i resten af landet, for det her handler jo også om, hvordan vi som nation ruster os til fremtiden. Det er jo hele Danmarks skolevæsen, der helst skal være præget af den her tænkning.«

Også børnehaver og vuggestuer, for den sags skyld: »Hele 0-18-års området skal være præget af den her dagsorden. Det starter jo, fra børnene er helt små, og man kan sagtens arbejde efter nogle af de her principper i daginstitutionerne.«
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Besvar