TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
miegas

Re: TN 2018 - Hundens år

#2931 Indlæg af miegas » 10 nov 2018 21:56

Jeg er klar på et oprør. Hvordan gør man?
Til de interesserede

Brugeravatar
æsmet

#2932 Indlæg af æsmet » 10 nov 2018 22:03

Pifter bildæk.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
Kong Louie

#2933 Indlæg af Kong Louie » 10 nov 2018 22:04

Skider i elevatoren. Man skal nå det på een etage
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
miegas

#2934 Indlæg af miegas » 10 nov 2018 22:04

Det er da til at overskue.
Til de interesserede

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#2935 Indlæg af stilhed » 10 nov 2018 23:20

eini skrev:Er det fordi I alle sammen får børn i stedet for, eller hvad? Det må være det mest nedtursagtige ved vores del af verden: At når folk får børn, mister de overskuddet og udsynet til at kæmpe for, at den verden deres børn skal arve, ikke bliver #renlort.
jeg oplever egentligt, at de, der går mest op i f.eks. miljøet, tit gør det netop med afsæt i, hvilken verden de ønsker at give videre til deres børn - også på et konkret mikroniveau i forhold til f.eks. at fravælge div. tilsætningsstoffer og tilvælge økologi osv.
eini skrev:har allerede gjort relativt meget og har fravalgt at få børn for at kunne gøre mere.
jeg har mødt overraskende mange, der i større eller mindre grad har valgt at få børn for at redde sig selv fra meningsløsheden. hvis man vælger ikke at få børn for at redde verden, så virker det altså umiddelbart lige så fjollet.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#2936 Indlæg af eini » 11 nov 2018 02:11

Det er nok også mere sandt at sige at jeg ser det meningsfulde i ikke at have børn, når jeg forstår hvor meget mere jeg kan gøre, når jeg ikke har dem at tage hensyn til, og at det er et af flere forhold der bekræfter mig i at det er den rigtige beslutning jeg har taget om ikke at få dem.

Det er godt at folk går op i miljøet og spiser bæredygtigt, men det er ikke det samme som at sætte sit job eller liv over styr for at forsvare nogle værdier. Man må jo nødvendigvis indgå nogle kompromiser, når man har ansvaret for nogle mennesker, man selv har skabt. Man har sat sig selv i en situation hvor man enten er en dårlig forælder eller en dårlig aktivist. Og for nu at gøre det helt lakrids: I og med at ansvaret for børnene ikke længere er udliciteret til moderen, kan ingen længere sige sig fri fra sine forælderforpligtelser, og hvad betyder det f.eks. for muligheden for at lave en modstandsdygtig modstandsbevægelse, hvis sådan en skulle blive relevant igen?
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
æsmet

#2937 Indlæg af æsmet » 11 nov 2018 08:08

Så kan baby få pistol. Man sætter pris på den tid, man har. Dvs. udnytter den bedre. Der er ret meget energi i et barn. Ansvaret medfører, at jeg ikke kan stemme på partier, der vil tillade vores drikkevand skal indeholde langt mere gift. Det der drikkevand er så godt. Hvis jeg bare var mig, ville jeg have en tendens til at være meget mere ligeglad. Når mit barn hoster, vil jeg også meget gerne have, det får det godt igen, et sygt barn er så hårdt. Den omsorg, der følger med, gør, at jeg i nogen højere grad forstår mine medmennesker, når de måske er trætte og stressede. At snakke om børn som til- eller fravalg er omsonst. Enten er de der, eller også er de der ikke. Når de er der, så er de der altså. "Jeg er Fandme til!" Når Alf må få et chokoladeæg, må mor og far få en øl. Verden bliver sandt nok lidt mindre, når man går og pusler. Men handlekraft kommer meget mere frem, fordi man handler for sin familie. Man begynder også at tænke i taktikker. Omvendt psykologi, om man vil. Det er som Redondo på fodboldbanen. En del af opdragelsen er at gøre hinanden gode. Det kunne politikere lære noget af - de kan simpelthen aldrig have prøvet holdspil, ingen af dem, de virker satme ... Grrrr. Så kan jeg aflevere den store revolutionære bombe til en suicidal frihedskæmper, mens jeg henter mit barn i børnehave. Henry sakser rigtignok babyen i Eraserhead og opnår åbenbaring, men husk på, de var slet ikke sikre på, det var en baby, så hvad babyen har gjort ved ham, er at få ham til at handle. En stille mand propfyldt med angst i en farlig verden. Babyen, som måske ikke var en baby, fik ham til at handle. Vi er flyttet til Ry, fordi der var en kamp om at finde noget at bo ansvarligt i i København, vi havde tabt. Der skal noget til for at flytte så langt væk fra sine venner, sin omgangskreds, det er ansvar for familien. Jeg ved godt, det kan synes egoistisk, men det er det modsatte. Jeg blev sindssyg af de hashsælgere i vores vindue på Skodsborggade. Jeg var på daglig basis bange for, at de ville komme til at gøre noget, der gik ud over mit barn med deres mafioso-stil, nu de havde truet mig på livet. Ville jeg have gået til dem og begyndt at tage en fight, ville det være endt grimt, fordi nogen ville være blevet kede af at miste mig. "Dig yourself out of the shit." Gør det, der føles bedst. Det var så noget, der skulle drøftes, hvad gør vi? Vi er vigtigt. Et barn fylder meget. Lade være med at få et barn, så er det jo sådan, det er. Man ser sig meget udefra. Gør vi det godt nok? Det er hårdt. Når det er hårdt skal man huske på, det er okay, at mor må smøge den. Det er forståeligt, at farmand tager en kold øl. Det er forståeligt, der drikkes litervis af kaffe. Det er forståeligt, nogen har biler. Det er forståeligt, andre går. Jeg er konfliktsky. Jeg går i bad. Jeg lider også af social angst. Jeg er en tosset digter. Der er ikke mange som mig. Jeg er som Henry, jeg gør det nødvendige, og nogen gange mere, andre gange mindre. Nu har jeg skrevet meget, fordi det er det, jeg så gerne vil. Det er noget, der skal gøres, ellers bliver jeg ked af det, men jeg er ikke så dum, jeg ikke kan se, at i morgen må jeg nok fortsætte støvsugningen. Bitten og Alf har været hjemme hos morfar og hans show. Siden de kan lide det så meget, og jeg godt kan lide at komme i maniske skriveprocesser, for der sker der virkelig noget, man flytter lige et bjerg, giver det mening, at det sker af og til. Så må jeg ofre mig til hverdagen igen. Jeg er mest den, der henter og afleverer i børnehaven. Det er grænseoverskridende kedeligt, og man håber, der ikke er for meget bøvl med det, men man gør det. På stille dage kan der måske alligevel blive til en tekst om Bamses venner, og så er jeg så glad. På stille dage, som er dem, der er flest af, ser jeg på min søn og improviserer en godnathistorie om skelettet, der har mistet sin benfløjte, og som klokkeren har fundet og bruger som slaginstrument på gong-gong'en, der holder alle skeletter på kirkegården vågne, og først når det stakkels skelet er samlet igen, kan alle sove. Så sidder mor og puster ude under emhætten, og den lille Alf lægger sit hoved ind til mig og sover, hvis alt går vel. Det kan sagtens smutte. Sådan må man jo sige, livet er. Sjældent man får det serveret, men har man sendt noget ud, er der en chance for, det kommer tilbage med noget i lommerne.

Brugeravatar
Kong Louie

#2938 Indlæg af Kong Louie » 11 nov 2018 10:14

Ry er en dejlig by for et barn. Min fætter voksede op i Nørre Vissing, og det virkede til, han havde en sjov barndom, på skateboard ned ad alle bakkerne. Jeg var der hver efterårsferie. Jeg forstår jer godt. God vind derovre.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
æsmet

#2939 Indlæg af æsmet » 11 nov 2018 11:31

Tak skal du have, Kimer. Må København være god ved jer. Eller hvor man nu befinder sig.

mbj

#2940 Indlæg af mbj » 11 nov 2018 20:48

Efter at være flyttet, har jeg endelig fået mulighed for at få en projektor. Jeg ved ikke rigtig noget om nogen, så kan i film nørder ikke lige fortælle lidt om hvad der er bedst til prisen? Hvad med lærred? Min kæreste gider ikke se på en eller anden "beholder" siddende grim og stor i loftet (kan det overhovedet undgås?). Man gider vel heller ikke have et på et stativ man skal køre frem og tilbage i tide og utide? Har ikke brug for noget mega dyrt, men går selvfølgelig op i at billedet skal være rimelig skarpt, og gerne en projektor som ikke støjer alt for meget.

Besvar