TN 2018 - Hundens år

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: TN 2018 - Hundens år

#3541 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 dec 2018 12:36

nap nap. skrev:
08 dec 2018 12:24
Næste gang en offentlig person bruger “et glimt i øjet” som undskyldning... pil nu af. I det mindste kunne de sige: DET VAR FOR SJOV, HAHA!
I det mindste huskede han at slutte af med et “god dag til alle”.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
nap nap.

#3542 Indlæg af nap nap. » 08 dec 2018 14:03

Altid noget!

Vil anbefale ham at afslutte med et *smiler* eller *øjne der glimter* næste gang.
Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
Hansen

#3543 Indlæg af Hansen » 08 dec 2018 15:51

Uden at vide hvem I taler om, kan jeg godt lide det indre billede af et kæmpe røvhul med glimt i øjet.

Brugeravatar
naunyn

#3544 Indlæg af naunyn » 08 dec 2018 21:37

shaken skrev:
05 dec 2018 21:17
Wittgenstein og solipsisme.

Var det noget, han for alvor tog til sig, eller har man misforstået ham, hvis man tror det?
Hej Shaken,

Jeg er ikke særlig velbevandret i den tidlige Wittgenstein og har ikke læst Tractatus Logico-Philosophicus, så om den tidlige Wittgenstein har solipsistiske tendenser er jeg ærlig talt ikke klar over. Derimod vil jeg mene, at den sene Wittgenstein ikke har taget det til sig. I min optik argumenter han imod solipsismen, når han i Om vished skriver 156: For at kunne tage fejl må et menneske allerede dømme i overensstemmelse med menneskeheden. Dette spiller også fint ind i tanken, om sprogspillet, som jo nødvendigvis må spilles med nogen.

Dette fortsættes egentligt også i sætning 383, hvor der står Argumentet ”Måske drømmer jeg” er meningsløst af den grund, at hvis jeg drømmer, er også denne udtalelse noget, jeg drømmer, ja også dette, at disse ord betyder noget.

Og i sætning 24 står der følgende Den, der spørger sådan, overser imidlertid, at tvivl om eksistensen af et eller andet kun virker i et sprogspil.

Så i forhold til dit spørgsmål, vil jeg mene at man har misforstået den sene Wittgenstein, hvis man anser ham for værende solipsistisk.

Nå, ja! For en god ordensskyld er citaterne fra den danske oversættelse af Über Gewissheit, der er oversat af Jørgen Husted.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#3545 Indlæg af Langley » 09 dec 2018 01:25

Er det ikke nærmere den LW der ytrer "Det, hvorom man ikke kan tale, om det må man tie" , der må kaldes for virklighedsfornægter?
We're off to the land of hot middle-aged women.

Brugeravatar
shaken

#3546 Indlæg af shaken » 09 dec 2018 06:13

@naunyn. Tak for svar! Det var også det, jeg nåede frem til ved at læse nogle artikler om emnet, men tak for dine eksempler; de hjalp yderligere.

Wittgenstein snakker også om private language - har du et par ord om dette begreb, må du meget gerne dele også.
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
Sille...sille...

#3547 Indlæg af Sille...sille... » 10 dec 2018 14:20

Er der ikke nogen, der kan fortælle noget klogt om, hvem der bliver sat til at bo på det udrejsecenter på øen - og indtil nu har boet på Kærshovedgård? Den ene halvdel af debat-Danmark får det til at lyde, som om det er uskyldige flygtninge med krav på beskyttelse, den anden halvdel får det til at lyde, som om det kun er fremmedkrigere og terrorister og kriminelle udlændinge (måske er fortolkningssnoren her, da kriminel jo kan være så mange ting - gået over for rødt? Ikke tjekket e-boks?).

Man aner, at sandheden er et sted midt imellem, men det er godt nok lidt svært at gennemskue. Banditterne vil vi da gerne have pakket væk. Flygtede med krav på beskyttelse, ikke nær så meget.
whose fool are you?

Brugeravatar
shaken

#3548 Indlæg af shaken » 10 dec 2018 14:43

Sille...sille... skrev:
10 dec 2018 14:20
Banditterne vil vi da gerne have pakket væk.
Selv den holdning forstår jeg ikke.
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#3549 Indlæg af Jensth » 10 dec 2018 14:48

Det er de værste af de værste, med adskillige domme for vold, svindel, voldtægt og lign...

Det er ikke sådan at man ligefrem får ondt af dem. Det er ikke nemt at blive udvist af Danmark. Se bare på hvor meget lort Levakovic familien har præsteret, men til stadighed er det blevet vurderet at deres tilknytning til DK er for stor til udvisning.

På Kærshovedgaard er det pt. en blanding af de mest hardcore kriminelle og ganske almindelige asylansøgere. Det giver super meget mening at de fredelige asylansøgere ikke skal leve i frygt for de andre psykopater.

Det dummeste ved den løsning, er omkostningsniveauet ved at anlægge et nyt center på Lindholm. Det er aaalt for dyrt. Shuaib Khan og de andre skulle bare have lov at bygge deres egne barakker indtil de bliver træt af det, og beslutter sig for at efterleve domstolenes beslutning, og altså fucke ud af landet.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#3550 Indlæg af yossarian » 10 dec 2018 16:57

Jeg synes ikke, det er en super præcis beskrivelse. TV2 har lavet en opgørelse. lidt over halvdelen er dømt for drab, brandstiftelse vold, voldtægt o.lign. i DK, yderligere 1/4 er dømt for krigsforbrydelser i hjemlandet men ikke for at have gjort noget ulovligt her. I den sidste fjerdedel er nogle stykker skønnet til fare for nationens sikkerhed, men ellers er de fleste dømt for narko. Mange har lange fængselsstraffe bag sig og overraskende mange er idømt behandlingsdomme, men der er også en lille håndfuld med domme på under 6 måneder.
Helt sikkert en flok, det er svært at have ondt af, men alligevel...

Pudsig artikel, iøvrigt de gør meget ud af at de har anonymiseret listen, og så hænger de samtidig et par navngivne folk ud. Straight to "Dumme journalister"-tråden
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Besvar