Metal Magic 2018

Fisker Thomas

Re: Metal Magic 2018

#31 Post by Fisker Thomas » 11.07.2018 22:29:30

GLÆDER MIG TIL BUSTUR OG METAL OG PAUL ROLAND
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

simonvt

#32 Post by simonvt » 12.07.2018 07:14:50

Kommer først imorgen eftermiddag pga. arbejde, men har været helt psyked hele ugen!

Jimmi Jazz

#33 Post by Jimmi Jazz » 12.07.2018 13:09:27

Så går det endelig ned! Jeg regner med at ramme Encyrcle (som jeg har høje forventninger til) og så tage den derfra... Og derudover glæder jeg mig bare til at bajselade den med alle SMC bedsteborgerne de næste par dage 8)
kenk wrote:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Jimmi Jazz

#34 Post by Jimmi Jazz » 17.07.2018 11:28:28

Encyrcled: Den lige ud af landevejen 3/6'er

Metal Cross: Den pikkefede 4/6'er

I am Morbid: Den driftsikre 4/6'er (faktisk fede end da Morbid Angel sidste gang gæstede Punpepikken :oops: )

Konvent: Den sympatiske, men liidt opstartsprægede 3/6'er

Satan's Fall: Den meget finske 3/6'er

Taphos: Den kedelige 5/6'er (jo, den findes skam)

Horned Almighty: Den fede sovs & kartofler 3/6'er

Pagan Altar: Den prægtige 5/6'er

Masters Hammer: 6/6 alene pga. forsangerens look, musikken også oppe i de højere luftlag

Paul Roland: Den pikkefede 5/6'er

Altar of Oblivion: Den lidt skuffende 3/6'er

Fin: Den gode 4/6'er

Goblin: Den fede 2/6'er (jo, den findes skam)

Kolde 'lader & sommervejret: Den urørlige 6/6'er

Kongesuiten på Best Western: Den lidt skuffende 4/6'er

Ellegantiellermanns dans: Den iskolde 6/6'er

SMC: Havde egentlig regnet med den fede sovs & kartofler 3/6'er, men folk var sgu mere oppe og være den prægtige 5/6'er

BUM!
kenk wrote:Jaja, den er god med jer og Bathory.

simonvt

#35 Post by simonvt » 17.07.2018 13:07:59

Kom først fredag til eftermiddags Taphas (høhø). De var gode, men det var tidligt på dagen og man var jo ædru. Anbefaler stadig pladen på det kraftigste!

Hornes Almigthy var virkeligt pøllet og der var gode T-shirts som elskede Danmark (“The devil whispered you cant withstand the storm. I am the storm the danish replied.” :mrgreen: )! Så det var jo sådan set ganske ok og mædal.

Pagan Altar var godt, og forsanger afløseren var helt ok. Sys faktisk det var fedest når de spillede fra den helt nye #skive.

Masters Hammer var toppen! Pisse god koncert og som jazzen påpeger lookkonger. Udtrykket var sådan blanding af Leningrad Cowboys, østeuropæisk art nihilisme og et band der spiller på en østeuropæiskanakistbar i en Wim Wenders film fra 80’erne.

Hands of Orlac
Nej tak.

Paul Roland var lidt skuffende, udtrykket var bøffet op til et metalpublikum, og det gik udover det fede eerie-udtryk! Ærgerligt.

Altar of Oblivion var lidt kedeligt.

Så lidt Thorium for at se Target bossen spille metal-bred.

Death Hammer var selvfølgelig sandt og godt. Masser af denim, nitter, svenskerhår og heksehyl.

Anal Vomit var fedt. Ok standard død med black- og trashnoter, men både band og publikum var helt tændte.

Goblin var selvfølgelig helt vildt camp og italiensk (og nok ikke decideret æstetisk vellykket). Men hvis man ligesom kunne kommer overens med præmissen var det en glimrende koncert.

Programmet var liiidt mindre konge end det plejer. Men selskabet og metal magien var selvfølgelig toppen.

Kongen af Danmark

#36 Post by Kongen af Danmark » 17.07.2018 20:23:23

Moster's Hammer var helt klart toppen af programmos i år. Du milde kineser, for en kejserkoncert. Den hattebærende 6/6er.

Paul Roland var også rigtig fin. PÅ sin vis en sjov booking, men helt udmærket og gode til at metaljazze numrene lidt op til lejligheden.

Satan Worship var årets skjulte 6/6er med en liflig blanding af tysker og brasilianer black-thrash. Ved ikke liiiige hvor meget vi får hørt skiven, men koncerten var virkelig sublim. Den var minimum 5/6.

A' tror a' æ' Morbid Angel var måske nostalgishow, men jeg var godt nok solgt (var så også dejligt fuld). Den Jesus-hadende 5/6.

SMC får selvsagt også 6/6 stjerner med egeløv og sovsekartofler.
Publikum generelt var også nogle stjerner, selvom de nok mere er den joviale 4/6.
Idioten med "Black Metal against antifa" t-shirt får til gengæld 0/6 stjerner og bliver shanket næste gang jeg ser ham (ikke fordi jeg selv er kæmpe fan af antifa, men altså come on...). Muligvis var det også ham der gjorde mig i dårligt humør og derved indirekte forårsagede #paganaltargate - som vi ikke taler mere om.

Jeg var ked af at misse Horsens Almighty's pølleri og moderat forvirret over Goblin, som dog markerede sig positivt ved at ville frem i verden (og så selvfølgelig få startet Dance Movellermann op).

Jeg må faktisk sige, at jeg også havde en sand fest med alle de forskellige jam-bands. Det var altså meget godt, at man lige kunne få noget materiale man kendte - og de havde generelt formået at programlægge dem, så man selv var "i godt humør" og klar på banging, når de spillede.

Jeg satser på at vi mødes igen næste år og keeper SMC great!
Kærlige
Særlige
herlige hund
klap vil du have.
Stolt som en pave
modtager du skænd
som en nådegave.
- Uddrag fra digtsamlingen “Hviskende brise” af Prins Henrik

Post Reply