5 øre for hver artwanker der tror han er musiker

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Hr. Oberheim

5 øre for hver artwanker der tror han er musiker

#1 Post by Hr. Oberheim » 21.05.2018 09:45:34

.. så er der en million på kontoen.

Seriøst.

Der er en grung til at de fleste musikere ikke nødvendigvis tror at de er guds gave til HELE KUNSTVERDENEN bare fordi de laver musik. Nej, de behøves ikke stå og lave 'anti-skulpturer' og 'anti-malerier', de har nemlig evnen til at lave MUSIK, og behøver derfor ikke stå og maskere ulideligt dårligt udførte skulpturer eller billeder med artwanket pseudo-snak og hipster-pis.

Fuck 'art-rock' og skabagtig 'post-pis mig i øret' lavet af folk med gigantisk større ego end musikalsk talent eller drift.

Det var bare det jeg ville sige, hej..

krea

Re: 5 øre for hver artwanker der tror han er musiker

#2 Post by krea » 21.05.2018 09:48:59

Vi vil gerne have nogle eksempler, tak!
... så det' go'nok ...

Fisker Thomas

#3 Post by Fisker Thomas » 21.05.2018 10:01:41

Hr. Oberheim wrote:
21.05.2018 09:45:34
.. så er der en million på kontoen.

Seriøst.

Der er en grung til at de fleste musikere ikke nødvendigvis tror at de er guds gave til HELE KUNSTVERDENEN bare fordi de laver musik. Nej, de behøves ikke stå og lave 'anti-skulpturer' og 'anti-malerier', de har nemlig evnen til at lave MUSIK, og behøver derfor ikke stå og maskere ulideligt dårligt udførte skulpturer eller billeder med artwanket pseudo-snak og hipster-pis.

Fuck 'art-rock' og skabagtig 'post-pis mig i øret' lavet af folk med gigantisk større ego end musikalsk talent eller drift.

Det var bare det jeg ville sige, hej..
"Der er en grunge til" kunne have været ret fed slang for en 25 år siden.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Antimatter

#4 Post by Antimatter » 21.05.2018 10:09:54

Image
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Ungfugl

#5 Post by Ungfugl » 21.05.2018 10:12:56

Havde været en stærk FB-post, Jallan.

secondtoughestintheinfant

#6 Post by secondtoughestintheinfant » 21.05.2018 11:10:09

Det der slappe, upassionerede oplæg lever slet ikke op til den standard, jeg har lært at forvente fra Hr. Oberheim.
Hvis ikke det er for musikkens skyld, så vend tilbage med noget der er, eller lav en fin lyd-installation og lad musikere om musikken.

simonvt

#7 Post by simonvt » 21.05.2018 11:23:05

E9 med 2nd, satme et slattent og dovent ferieoplæg af orgelkongen.

Hr. Oberheim

#8 Post by Hr. Oberheim » 21.05.2018 12:18:53

Eksempler?

Vi kan jo starte engang i '70'erne og så fortsætte side efter side, starte igen med Nirvanas favntag af samme mentalitet. Sjovt når det står på, måske endda 'nødvendigt', men helt utroligt kedeligt i det lange løb.

Jeg siger igen, forestil jer at flokke af musikere eller forfattere begynder at diss'e store dele af kunstverdenen systematisk, for herefter at præsentere deres egne naivistiske kunstværker og perfiditeter som utroligt 'ægte', netop på baggrund af at de ikke er kunstnere.

Men det gør de ikke. Der findes en helt utrolig arrogance i kunstverdenen sammen med en effektiv evne til at markedsføre sig overfor for unge der selv synes de er unikke uforståede genier.

Prøv at forstå hvor utroligt anstrengende det er at at det skal fortsætte fra den ene generation til den næste, når man elsker musik. Hvor utroligt anstrengende det er at læse indlæg om 60'erne (som i øvrigt ikke er 'mit' årti, det er 90'erne) og se at de vigtigste kunstnere ignoreres fordi de er for kendte, og ikke pop eller punk ('anti') nok.

Ydermere, hvis der er plads til en 'rockisme'-tråd om en musikstil som for længst er banket på plads, så er der satme også plads til en Artisme tråd. Just sayin'.. Uden et velvilligt publikum ville vi jo for længst have lagt den pretentiøse sortklædte 80'er romantik i graven, den er udtømt, fuldstændig udtømt, kunstnerisk set.
Last edited by Hr. Oberheim on 21.05.2018 12:29:42, edited 2 times in total.

Hr. Oberheim

#9 Post by Hr. Oberheim » 21.05.2018 12:25:17

simonvt wrote:
21.05.2018 11:23:05
E9 med 2nd, satme et slattent og dovent ferieoplæg af orgelkongen.
Tror sgu' ikke Tom Oberheim nogensinde har bygget endsige indspillet et orgel.. Jeg ville i øvrigt ønske jeg ikke havde sat 'Hr.' foran mit brugernavn, kunne antyde jeg gik med høj hat og slips, det gør jeg ikke, det skyldes blot min respekt for den gamle gentleman Tom Oberheim og hans dejlige synths.

Antimatter

#10 Post by Antimatter » 21.05.2018 12:38:27

Hvem diskuterer du med? Det er umuligt at forholde sig til dit indlæg, når det er en vælling af alle mulige synspunkter du har mødt hist og pist. Du har ikke monopol på at definere hvilken musik der er vigtig, og det du motivforskende kalder 'kunstnere ignoreres fordi de er kendte', kan lige så godt være fordi boardet mere end de fleste musikgrupper på nettet repræsenterer en pluralisme af æstetikker og måder at lytte til musik. Hvis du ikke bryder dig om at få dit rockistiske monopol på at udlægge historien brudt, må du jo argumentere i stedet for at tude og motivforske. Lav en tråd om hvorfor John Lennon er kongen af tresserne. Du er sjovt nok fraværende i alle diskussioner om musikken. Vi ser dig kun i diskussioner om diskussionerne.
Du må også gerne forklare hvad for noget musik der er artistisk udover Nirvana.
Det mest mindblowing ved rockister er hvordan de uironisk kan have det så vildt over deres egen lille kanon. Hvis ikke man fremhæver de samme 50 plader med de samme vesteuropæiske middelklassemænd med trommer og guitarer ud af et årti hvor der blev indspillet tusinder og atter tusinder af fuldlængder og singler i hele verden indenfor så mange forskellige genrer, så MÅ det være et udtryk for at man er prætentiøse :D Man kan jo ikke oprigtigt mene at der er blevet lavet musik i vestindien eller musik med blæsere og helt uden guitarer er lige så godt som Bob Dylan??! :x
Folk må da gerne nyde den fede rock og putte Yellow Submarine på førstepladsen, det er mere det at rockfans altid tager deres kanon for givet, mens alle andre skal retfærdiggøre deres. Evnen til at reflektere over sin egen position som musiklytter er ikke eksisterende.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Post Reply