DANISH WORLD CUP DREAMS 2018

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
fabriz

DANISH WORLD CUP DREAMS 2018

#1 Indlæg af fabriz » 13 jun 2018 21:11

I sensommeren 98 var jeg på all-inclusive i Tyrkiet.
Jeg havde naturligvis min landsholdstrøje på. Den var speciel, Colding #12 på ryggen, på maven var mælkeglasset med arme, ben, smilende ansigt og Det kræver sin mælk trykt. Den var ikke i salg men var kun lavet til reklame i supermarkeder. Min fordboldgale moster, slagteren i Favør, havde fået den eneste trøje Favør Ringsted havde og foræret mig.
I Tyrkiet besøgte jeg en guldsmed. Jeg ville derind fordi alle vægge i forretningen var plastret til fodboldtrøjer fra alverdens lande og klubber. Guldsmeden byttede sig til til trøjerne for smykker. Han ville også have min. Han var meget interesseret. Vidste den var speciel, han havde ikke set den før.

Jeg byttede trøjen for et Thors Hammer sølvvedhæng som jeg ikke ved hvor er.

Feberen 2018 begynder med en tåre i øjenkrogen.
Senest rettet af fabriz 13 jun 2018 21:14, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

Re: #DANISH WORLD CUP DREAMS 2018

#2 Indlæg af Pete Rock » 13 jun 2018 21:13

Det virker som en oplevelse som godt tænker Dr. Jacoby kunne have haft, med et par detaljer ændret selvfølgelig. Men endnu mere virker det som en historie Dr. Jacoby kunne finde på at fortælle i sit radioshow.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
kasper kål
Geografisk sted: 2450 Apathy
Kontakt:

Re: DANISH WORLD CUP DREAMS 2018

#3 Indlæg af kasper kål » 13 jun 2018 21:16

98 var legendarisk. Man var 17 år og alt var awesome. Nigeria-kampen på Roskilde i selskab med 1000vis af #danskerne. Jubel og slagsange til Henrik Voldborg under vejrudsigten i pausen. Legendarisk kamp. Ren ungdomseufori.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#4 Indlæg af Pete Rock » 13 jun 2018 21:18

Jeg var til Portishead, som gav os live updates. 2-0!!!!!!
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#5 Indlæg af leapfrog » 13 jun 2018 21:25

Nigeria-kampen. 12 år gammel. Jeg var decideret beruset for første gang i mit liv på blå cola fra grænsen i en af mine ældre landsbykammeraters teenageværelse bygget som anneks midt i parcelhusets grusbelagte gårdsplads, hvor vi hørte Adore i pausen og det hele var meget liderligt, fordi den henrivende smukke tyske Jenny, en af landsbypigernes kusiner fra Hamborg, var på ferie nede ved stranden og havde meldt sin ankomst senere på aftenen i en sms til lækre Jonas. Vi løb rundt om annekset efter Ebbe Sand-scoringen og kastede os over hinanden i bollesimulerende bevægelser mens dåseøl sprøjtede til alle sider. Også en legendarisk aften for mig.
Senest rettet af leapfrog 13 jun 2018 21:48, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: På tønden
Kontakt:

#6 Indlæg af Josti » 13 jun 2018 21:45

1998. Jeg var 18 år gammel og så Nigeria-kampen på en bar i en lille fransk landsby, Cagnac-les-mines. Ved 2-0 og da feberen var på sit højeste var der strømsvigt, og vi helt i panik indtil strømmen kom igen. Efter kampen kørte vi hujende tilbage til gården, hvor vi boede og drak os fulde i rødvin.

Et par dage senere tog vi på campingtur til Narbonne, hvor vi så Brasilien-kampen. En af de bedste somre nogensinde.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#7 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 13 jun 2018 21:50

Jeg var på ferie med min mor og min søster i Spanien, og på campingpladsen mødte jeg en jævnaldrende (altså, en anden 12-årig) ved navn Jan, og sammen så vi Nigeria-kampen, der gjorde os så lykkelige sammen, som jeg sjældent har været med noget andet menneske. Inden Brasilien-kampen have vi malet Dannebrog over alt på kroppen, og vi var totalt ekstatiske, og øjeblikke da Martin Jørgensen scorede er et af de reneste i mit liv. Og den deciderede sorg, der indtraf, efter Rivaldo scorede til 2-1 var næsten lige så voldsom, mest fordi den var brød simultant frem i Jan og mig. Vi følte os ulykkelige og uden rigtig at tale om det - det var bare noget vi gjorde, nærmest telepatisk som en stiltiende måde at støtte hinanden på - forlod vi det store fjernsyn i campingpladsens restaurant og gik ned på en lejeplads og satte os på nogle gynger med ondt i maven. Pludselig lød der et brøl fra restauranten. Det var Brians kasse. Jeg så ikke Brians kasse live. Vi spænede tilbage til de ellevilde danskere, og da Danmark endelig tabte var vi utrøstelige. Vi følte begge, det var Peter Schmeichels skyld.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

O. J. Sampson
Geografisk sted: Rødovre Centrum

#8 Indlæg af O. J. Sampson » 13 jun 2018 22:25

Jeg var blevet hundesyg den dag hvor Danmark spillede mod Brasilien og havde netop kastet op udover gulvet på mit hotelværelse og var ude på toilettet for at kaste noget mere op, da Laudrup scorer og jeg drøner ind i stuen for at se det, for derefter at glide i mit opkast og rulle rundt i det i ren fodbold-eufori

Brugeravatar
fabriz

#9 Indlæg af fabriz » 14 jun 2018 08:01

Politiken med den mest Politiken-historie man kan forestille sig.

#demørkedanskere

https://politiken.dk/sport/fodbold/VM_2 ... -i-Rusland

Stærkt Ricardo-citat dog: (om Carsten Dethlefsen) “selvom han er mørk i huden ser hans fremtid (på landsholdet) lys ud.”

Brugeravatar
Kong Louie

#10 Indlæg af Kong Louie » 14 jun 2018 08:09

Jeg var otte i 1986. Uruguay-kampen blev vist om natten pga tidsforskellen. Jeg var faldet i søvn på gulvet, og kl.3 bliver jeg vækket af, at min mor og far sidder og brøler begejstret med på "vi er røde, vi er hvide." Jeg kigger op, og min far, der også sidder på gulvet, knytter næven og kigger ned på mig med ild i øjnene: "Vi vandt 6-1, Elkjær scorede hattrick." "Fedt", tænkte jeg og faldt i søvn igen.
Now I'm the king of the swingers

Besvar