DANISH WORLD CUP DREAMS 2018

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
lasseniko

Re: DANISH WORLD CUP DREAMS 2018

#41 Indlæg af lasseniko » 14 jun 2018 19:23

5-1 over Irland var også fedt. Sad i Skælskør på et vandrehjem i forbindelse med en felttur med mit geografihold. Der var ingen der rigtigt forventede noget, og folk var trætte efter at have knoklet en hel dag, så vi endte med kun at være to personer tilbage, som sad og drak Harboe, og fulgte kun med, med et halvt øje indtil målene begyndte at flyve ind. Det kom den der ægte fodboldeufori tilbage, og vi kunne sidde der og råbe som to tosser, og glæde os over, at vi valgte at blive oppe.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#42 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 14 jun 2018 19:27

Man kan også sige det med den her sammenligning: Selvom man reminiscer over, hvor vildt og bevidsthedsudvidende det var at opdage Nevermind, dengang man var teen i begyndelsen af 90'erne, betyder det jo ikke, at man ikke længere synes, det er fedt at høre musik.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
fabriz

#43 Indlæg af fabriz » 14 jun 2018 19:28

Har altid elsket Italinerne og håbet på det bedste for dem. Undtaget 2004 hvor kun en 2-2 Nordic victory kunne sende dem ud.
Agent 00Køges vanvidsmål og Brøndby-Jonsons udligning i overtiden. Aldrig har pointtab smagt så pragtfuldt.

Brugeravatar

#44 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 14 jun 2018 19:31

Værste VM-øjeblik nogensinde: Agentens sidste mål mod Japan, så sindssygt ynkeligt. Og efterfølgende den mest #uværdige afsked med landsholdet i nyere tid:

Flemming <3
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
junebug
Geografisk sted: Gamle Tribune

#45 Indlæg af junebug » 14 jun 2018 19:40

1998 står for altid som en underlig uforløst omgang. Gruppespillet havde lidt nerve, Nigeria var den forventede walkover, og så vidste man bare, til trods for den tidlige føring, at Brasilien ville vinde den kamp uanset hvad. En sløj omgang.
Måske var jeg lidt ramt af at min første slutrunde i fuld bevidsthed var Sverige i 1992. En voldsom omgang. Det gik så langsomt, men alligevel gik det alt for stærkt. Altså, spillet gik ihvertfald temmelig langsomt.

Den ene dag blev man forklaret at Danmark havde udspillet sin chance, og den næste så man dem komme videre fra gruppen. Genser man de to første puljekampe i dag, så tænker man "fuck, kan det virkelig passe at det der lortehold vandt EM?!"
Men ret beset slår man i de tre sidste kampe tre landshold, som vel nok sammen med Italien (og måske Jugoslavien også), udgjorde den absolutte top indenfor europæisk landsholds fodbold. Det var så absurd at Danmark slog Frankrig og Tyskland, og Holland efter straffe, ikke kun på papiret, men også når man så kampene.
Tyskland bør jo vinde den finale 6-0, mand. Sjældent har man set et så kvalificeret pres imod ét mål i en stor slutrundefinale. Fantastisk hold!

Efter kampen fik jeg lov at løbe ud i natten med min storebror. Søborg Hovedgade lignede Sodoma, og ud på natten så jeg en politimand i bar overkrop danse på toppen af sin patruljevogn. Sandsynligvis ædru. Det var cartoonish, og det sker næppe igen. Jeg er sgu glad for at jeg var 8 år og i stand til at registrere hvad jeg oplevede, men tænk at have været 18-20 år altså. Så havde man sgu nok festet sig ihjel.

Holland-kampen står stadig som et ikonisk opgør fra tv-stuen. Jeg tror alle 8-årige der så den kamp live blev vilde med fodbold, hvis de ikke allerede var det i forvejen. Optur, nedtur, optur, værste knæskade ever!, stress, kæmpe nedtur, forlænget, straffe gyser! Intense sager.
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#46 Indlæg af Pete Rock » 14 jun 2018 19:55

secondtoughestintheinfant skrev:
14 jun 2018 19:31
Værste VM-øjeblik nogensinde: Agentens sidste mål mod Japan, så sindssygt ynkeligt. Og efterfølgende den mest #uværdige afsked med landsholdet i nyere tid:
Er det mon ikke netop den bitre, bitre afsked der gør at jeg bliver så rørt når jeg ser ham stå ude på sidelinjen og se seriøs og positiv ud? Jeg ved bare jeg får tårer i øjnene hvis de filmer ham under nationalhymnen på lørdag.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Inaktivist
Geografisk sted: 2300

#47 Indlæg af Inaktivist » 15 jun 2018 00:14

Kan ikke præstere en ægte feberanekdote men måske rejse et spørgsmål.

'98 var også mit første bevidsthedsudvidende VM, og Nigeria står som blablabla.

Hvad fanden, straks derefter tog vi på bilferie (i en Renault Mégane stationcar som jeg husker det) til Frankrig og pløjede det nordlige Frankrig tyndt for campingpladser. Hvert evigt eneste sted husker jeg som én stor "Oranje" fest af røvirriterende hollændere, pånær finalen som naturligvis gav lidt feber by proxy for en young brother. Siden har jeg måske mere fanget touren, men der er også et skide "hollændersving" på Alpe d'huez.

Så mit spørgsmål er: Er ALLE hollændere skide irriterende?

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#48 Indlæg af Pete Rock » 15 jun 2018 00:58

kan man #forstå og støtte mere end jeg gør lige nu?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar

#49 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 15 jun 2018 07:37

Inaktivist skrev:
15 jun 2018 00:14
Så mit spørgsmål er: Er ALLE hollændere skide irriterende?
Er det ikke Ungfugl, der nærmest er hollænder? Det må han i så fald kunne svare på.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#50 Indlæg af Ungfugl » 15 jun 2018 08:12

Jo, min far er hollænder, jeg har boet der efter gymnasiet og er i Holland flere gange om året! Jeg vil sige det sådan, at jeg for noget tid siden kom frem til, at hollænderne nok er det folk, vi danskere minder mest om - langt mere end svenskere og tyskere. Hollændere er bare lidt mere fjollede og selskabelige. Men de har samme foragt for politisk korrekthed, de er liberale på samme punkter, kirken betyder lige så lidt som i dk(selvom der stadig er calvinister og katolikker, der går op i deres ting i øst og syd), frihed under eget ansvar er super hollandsk - "så længe det ikke går ud over mig, er jeg helt ligeglad med, hvad du har gang i" er en meget herskende tankegang i Holland. Og der er mange flere lighedspunkter.

Jeg kan godt forstå, mange synes, hollændere kan være træls, fordi de kan være pænt frembrusende og dominerende.. men på den anden side: Hvis man virkelig ikke kan lide hollænderne, tænker jeg også, man må være træt af #livet.

Besvar