Kinesisk musik

besked
Forfatter
Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

Kinesisk musik

#1 Indlæg af eini » 27 okt 2018 19:10

Lad os udforske lyden af vores kommende herskere/lokale buffet.

Den her sang er god:

Senest rettet af eini 30 okt 2018 08:39, rettet i alt 2 gange.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
eini

Re: Kinesisk musik

#2 Indlæg af eini » 27 okt 2018 19:15

Det her er en fed musikvideo*:

*Det er nok et klip fra en film, men ikke desto mindre.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
eini

#3 Indlæg af eini » 27 okt 2018 19:19

De er godt nok glade for synth og ballader...

Brugeravatar
Piverenseren
Geografisk sted: Ved siden af mig selv

Re: Kinesisk folkemusik

#4 Indlæg af Piverenseren » 28 okt 2018 19:07

eini skrev:
27 okt 2018 19:10
Lad os udforske lyden af vores kommende herskere/lokale buffet.
Et land med fritureglæde, pandaer, klimabevidsthed og Buddha Machine giver en smule håb.

Kina laver også indie med badadumtssch og fællessang
[youtube]http://v.youku.com/v_show/id_XOTE0NDUxMzcy.html[/youtube]
Faunapassage

Brugeravatar
Piverenseren
Geografisk sted: Ved siden af mig selv

#5 Indlæg af Piverenseren » 28 okt 2018 19:13

Hov - folkemusik, står der jo. Faldt da lige over 广东姑娘, og det er da pissefedt.

https://music.douban.com/subject/26324492/ (scroll ned og klik på den første)
Faunapassage

Brugeravatar
dreambydream

#6 Indlæg af dreambydream » 30 okt 2018 05:52

Burde tråden ikke hedde "kinesisk musik". Det gør det lidt nemmere at bidrage.

De to bedste bands, jeg har hørt, må være Carsick Cars (god gammeldags energisk og melodisk SY-rock) og Dear Eloise (solid Shop Assistants-Black Tambourine-soveværelsestwee). Ikke guds gave til menneskeheden, men ganske fint.

Ellers er der noget af det mest klassiske vel Zhou Xuan, hvis man er klar på 30'er-40'er-jazz med kinesisk anstrøg. Det er måske lidt svært at gå ombord i og skal vel helst placeres i en Wong Kar-wai-agtig nostalgifilm om ulykkelig kærlighed, smertelig længsel og afgrundsdyb melankoli for rigtig at komme til sin ret, hvis der altså fandtes en sådan. I sig selv kan det godt blive lige rigeligt.

Jeg modtager gerne andre tips.

Brugeravatar
eini

#7 Indlæg af eini » 30 okt 2018 08:40

dreambydream skrev:
30 okt 2018 05:52
Burde tråden ikke hedde "kinesisk musik". Det gør det lidt nemmere at bidrage.
Jo!

Brugeravatar
eini

#8 Indlæg af eini » 30 okt 2018 08:43

Piverenseren skrev:
28 okt 2018 19:07
Buddha Machine
Want!

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#9 Indlæg af yossarian » 02 nov 2018 13:37

eini skrev:
30 okt 2018 08:43
Piverenseren skrev:
28 okt 2018 19:07
Buddha Machine
Want!
:shock: Jeg er vildt rystet over, at man kan få dem endnu. Jeg har én, men har læst mig til, at oplevelsen først er helt komplet, hvis man har flere så de kan "spille sammen". Hvis man blander loops af forskellig længde, opstår der jo hele tiden nye kombinationer.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
eini

#10 Indlæg af eini » 03 nov 2018 08:36

De satte dem i produktion igen i 2017, så vidt jeg kan forstå. Og så har de også lavet en med Philip Glass, hvilket må være den ultimative julegave til Generation X-hipsteren.

Besvar