DAD vs Loveshop

Hvem er bedst?

Afstemning sluttede 06 nov 2018 12:15

DAD
9
45%
Loveshop
11
55%

Afgivne stemmer: 20

besked
Forfatter
Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

DAD vs Loveshop

#1 Indlæg af Jallan » 01 nov 2018 12:15

Billede

VS

Billede
secondtoughestintheinfant skrev:Jallan

Brugeravatar
Jallan

Re: DAD vs Loveshop

#2 Indlæg af Jallan » 01 nov 2018 12:16

Mit forhold til de to bands er, at min værelseskammerat på efterskolen ELSKEDE D.A.D og Loveshop har lavet nogle suveræne hits. D.A.D slår mig som et, på alle niveauer, latterligt band, så bliver da spændende at se om de har lavet noget der er fedt.

Er der nogen der kan argumentere for det ene eller det andet?

Brugeravatar
Jallan

#3 Indlæg af Jallan » 01 nov 2018 12:20

Har lige sat den her på:

Billede

Åbneren må være den værste albumåbner jeg har hørt i mit liv. Havde glemt alt om at det fandeme var COW-PUNK, da de startede. Gudfader bevares. Det kan kun blive bedre herfra.

Brugeravatar
Jallan

#4 Indlæg af Jallan » 01 nov 2018 12:27

Overvej lige at det her er et af de største rockbands i Danmarks historie:

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#5 Indlæg af Tonic Satan » 01 nov 2018 12:36

Ok
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Brugeravatar
Jallan

#6 Indlæg af Jallan » 01 nov 2018 12:47

Billede

En del mere tilforladeligt det her. Det er vel nærmest en slags soft-rock med meget bedre produktion og bedre sangskrivning. Var det også den plade der etablerede den som et ægte mainstream rockband? Lyder som om de er blevet indhentet af grungen. Rimelig mange Soundgarden vibes her.

Brugeravatar
nap nap.

#7 Indlæg af nap nap. » 01 nov 2018 13:21

No Fuel Left for the Pilgrims gjorde dem vel til et mainstream rockband. Sætter den stadig på. #godetider

Forestil dig et kunstværk skabt af Per Arnoldi med musik af Niels Lan Doky.

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#8 Indlæg af gigantic » 01 nov 2018 13:35

D-A-D har lavet et par habile ølrocknumre som "I Won't Cut My Hair", "It's After Dark" og "Bad Craziness" med flere. Jeg har haft mange gode stunder med D-A-D som soundtrack, så jeg er lidt nostalgisk omkring dem, men jeg satte noget af det på for nylig, og det er bare ikke det samme i dag.

Loveshop har aldrig sagt mig noget. Det er lidt for halvfemser på den der måde, hvor det ikke er nostalgisk, bare passé.

Hvis du skal vise billeder af Loveshop fra da Unmack havde h¨r på hovedet, skal D-A-D-billedet vel passe:
Billede
Hvis man kigger rigtig godt efter, kan man se, det er en smule bedre end det i toppen af tråden.

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#9 Indlæg af Lang » 01 nov 2018 13:41

Jeg vil gerne forsvare 'Call of the Wild' og Disney Land after Dark. Det var på min første Roskilde jeg var15 eller sådan noget og var ikke kommet så meget længere end kassettebåndene med Shubidua, Kim Larsen og mine første plader med Eurythmics, U2 og så hvad mine forældre hørte af Pink Floyd, Dylan, og jeg søgte at se alt muligt "sejt" musik på Rossen - Lloyd Cole and the Commotions og The Waterboys fx men jeg kunne det ikke rigtig. (Madness gik noget bedre) og da Disney Land after Dark gik på Orange om søndagen var plænen stort set tom men da de begyndte at smide rundt med halm og te sig og spille deres meget Shu bi dua agtige børne ko punk så gik vi totalt grassat og havde en fantastisk pogo, som var en af mine første og bedste. På efterskolen fik vi fat på pladen og sad nærstuderede alt ved den og alene derfor vil jeg forsvare den plade. Ved genhør er den naturligvis noget lort men set som et gateway drug til mere alvorlige sager og den der attitude med at at man bare kan lade som og gøre hvad det passer en, der hylder jeg den.
Kort efter tabte jeg interessen for dem og begyndte at høre seriøs new wave i stedet men som gateway drug var det fint. Jeg vil tro det havde samme funktion for mig, som Red Warszawa har haft som mange følgende efterskole elever. En måde at lege seriøs musikkærlighed ind.

Loveshop har jeg ikke noget forhold til men hvis man har læst ude på Nordisk, kommer fra Jylland og især Krarup, holder med Liverpool og er sådan lidt meget dansk små konservativ men litteraturinteresseret lad så er der vist ingen vej uden om. Det er noget med modersmålet, de Bruce Springsteen agtige arrangementer og den reference sikre nerve i dem.
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
Fyrst W
Geografisk sted: I hvalens bug

#10 Indlæg af Fyrst W » 01 nov 2018 13:58

Lang skrev:
01 nov 2018 13:41
Loveshop har jeg ikke noget forhold til men hvis man har læst ude på Nordisk, kommer fra Jylland og især Krarup, holder med Liverpool og er sådan lidt meget dansk små konservativ men litteraturinteresseret lad så er der vist ingen vej uden om. Det er noget med modersmålet, de Bruce Springsteen agtige arrangementer og den reference sikre nerve i dem.
Ja, vi kender alle modersmålet i den jyske by Krarup.

Angående Binzer og co., er det spændende at høre, hvad Jallan siger til Helpyourselfish-perioden.
Double penetration og så BANG! BANG!

Besvar