Nogen Coil fans her på forumet?

besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Nogen Coil fans her på forumet?

#31 Indlæg af Fisker Thomas » 08 dec 2018 15:52

Efteråret 2002.
Jeg hører lige nu Live 4, som er den af live-cd'erne, der har samme sæt som i bioen i 2002. Det er så sært, at det lige er Amager Bio-koncerten, der ikke er optaget og ikke ligger i Coil-arkiverne.

Når man hører den, giver Pete Rocks kommentar meget mening. De konger fuldstændig ud på den, og det er komplet derangeret. "The Universe Is A Haunted House" og "An Unearthly Red", der ikke findes i studieversioner, er komplet derangerede industrial-BANGERS. Sikke et dejligt genhør.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
simonvt

#32 Indlæg af simonvt » 09 dec 2018 11:51

Jeg er også stadig glad for Coil og er lige netop igang med at læse Englands Hidden Reverse. Det er sjovt hvordan man derigennem finder forklaringen på Fiskerens kærlighed til Strawberry Switchblade og Love, ham David Tibet har haft en vis indflydelse på den unge Fisker:)

Samtidig med at jeg læser EHR har jeg også læst de seneste par Bardo Methodology (metal fanzine hvor der bliver snakket en del mysticisme og okkultisme) og lyttet lidt til jazzens podcast anbefaling The Secret History of Western Esotericism, så jeg føler mig så småt klar på at starte i Nekropolis' bogklub sammen med kulsoen.

Brugeravatar
kulsoen

#33 Indlæg af kulsoen » 10 dec 2018 12:29

Den der podcast, den lyder interessant! Den tjekker jeg lige ud da!
Hvad med en okkult læsekreds i stedet for en bogklub. Så kan vi mødes om et rundt bord med velourdug (ikke nervøst velour), drikke rødvin af fede kalke og diskutere noget okkult, måske slutte aftenen af med lidt åreladning og et let ritual.

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#34 Indlæg af eini » 11 dec 2018 19:27

Klar.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#35 Indlæg af andreassyr » 11 dec 2018 19:39

Hvornår fanden er det i løbet af dagen at folk hører podcasts? Har decideret aldrig forstået det. Vil meget gerne høre den der, men kan simpelthen ikke regne ud hvad jeg skal foretage mig samtidig.
Spot On

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#36 Indlæg af eini » 11 dec 2018 19:40

Transport, opvask, oprydning, rengøring, tøjvask, madlavning, puslespil, kabaler.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#37 Indlæg af Jallan » 11 dec 2018 20:44

andreassyr skrev:
11 dec 2018 19:39
Hvornår fanden er det i løbet af dagen at folk hører podcasts? Har decideret aldrig forstået det. Vil meget gerne høre den der, men kan simpelthen ikke regne ud hvad jeg skal foretage mig samtidig.
Har du ikke en mega lang cykeltur både til og fra arbejde? Du finder da ikke et mere ideelt tidspunkt.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
andreassyr

#38 Indlæg af andreassyr » 11 dec 2018 20:58

Jallan skrev:
11 dec 2018 20:44
andreassyr skrev:
Har du ikke en mega lang cykeltur både til og fra arbejde? Du finder da ikke et mere ideelt tidspunkt.
Jeg har forlængst droppet musik/lyd i ørerne når jeg cykler. Den selvsamme lange cykeltur fik mig til at indse at det er unødvendig farligt. Jeg er i hvert fald nervøs hver gang jeg skal overhale andre cyklister der tydeligvis intet kan høre og i øvrigt koncentrerer sig om noget andet. Just say no.

Edit: Eini, det må være noget med at jeg ikke bruger nok tid på rengøring, oprydning og opvask (ad gangen, så om ikke andet). Madlavning er næsten den eneste mulighed jeg kan se, men der hører jeg oftest musik eller bare ingenting.
Spot On

Brugeravatar
andreassyr

#39 Indlæg af andreassyr » 11 dec 2018 21:08

Nå men tilbage på sporet - her har vi en Coil’sk podcast, hvad med Coil’sk litteratur? Udover det dystre bør det ekstatiske vel også være et aspekt, jeg føler fx ikke at okkult horror alene kunne helt ramme tonen. Fisker?
Spot On

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#40 Indlæg af Jallan » 11 dec 2018 21:29

andreassyr skrev:
11 dec 2018 20:58
Jallan skrev:
11 dec 2018 20:44
andreassyr skrev:
Jeg har forlængst droppet musik/lyd i ørerne når jeg cykler. Den selvsamme lange cykeltur fik mig til at indse at det er unødvendig farligt. Jeg er i hvert fald nervøs hver gang jeg skal overhale andre cyklister der tydeligvis intet kan høre og i øvrigt koncentrerer sig om noget andet. Just say no.
Podcast/Radio i in-ears ved rimelig volumen synes jeg fungerer ift at være orienteret i trafikken. Det er klart noget andet end at blaste den fede umpa på max i nogle lukkede. Men altså fair nok. Ingenting er da uden tvivl det bedste valg.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Besvar