HN: April 2019 Forårsmetallen tilblomstrer en fæl ableist

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

HN: April 2019 Forårsmetallen tilblomstrer en fæl ableist

#1 Indlæg af krea » 01 apr 2019 11:02

Billede

Drastus: La Croix de Sang
- jeg er så uhip at jeg hører en ny plade fra et fransk bm-band der var hipt på svingninger i 2009. Men hey, det er fedt.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Re: HN: April 2019 Forårsmetallen tilblomstrer en fæl ableist

#2 Indlæg af Kinky Robot » 01 apr 2019 11:20

HN

Tormentor - Anno Domini

Billede

Var med Simonvt nede til åbningen Mephisto i lørdags. Kom hjem med #GRALEN
Enola Gay skrev:
17 dec 2018 12:32
Kontorprutteren er overmennesket, der sætter sin egen værdigmæssige dagsorden.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#3 Indlæg af Ungfugl » 01 apr 2019 11:35

Det er selvfølgelig i en lidt underlig anledning, men jeg så Jim & Andy i går(fremragende dokumentar i øvrigt), og kom pga. R.E.M's nummer 'Man on the Moon' i tvivl om, hvorvidt jeg nogensinde har hørt et helt album med R.E.M. Man kender jo mange af deres numre, og de er fede, men for mig er de mindst lige så ferske, som de er gode. Jeg har muligvis misforstået det fuldstændig, jeg har i hvert fald begået den misforståelse, at det er et 90'er-band primært. Efter et hurtigt kig på deres diskografi ligner det, at de lavede deres bedste ting i 80erne og kulminerede i '92 med 'Automatic for the People'. Nå, nu forsøger jeg at ignorere ferskheden og begynder med 'Murmur', så må vi se, hvor langt jeg kommer.
Billede

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#4 Indlæg af makrel » 01 apr 2019 13:18

Kinky Robot skrev:
01 apr 2019 11:20
HN

Tormentor - Anno Domini

Billede

Den butik er så ekstremt vigtig! Ligesom den plade du fik med hjem. Ultra høj klasse!
Jeg var der også for en kort bemærkning og fiskede Panzerfaust og Unchain the Wolves med hjem, men der var godt nok meget mere jeg havde lyst til også!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#5 Indlæg af J Spaceman » 01 apr 2019 13:22

Ungfugl skrev:
01 apr 2019 11:35
Det er selvfølgelig i en lidt underlig anledning, men jeg så Jim & Andy i går(fremragende dokumentar i øvrigt), og kom pga. R.E.M's nummer 'Man on the Moon' i tvivl om, hvorvidt jeg nogensinde har hørt et helt album med R.E.M. Man kender jo mange af deres numre, og de er fede, men for mig er de mindst lige så ferske, som de er gode. Jeg har muligvis misforstået det fuldstændig, jeg har i hvert fald begået den misforståelse, at det er et 90'er-band primært. Efter et hurtigt kig på deres diskografi ligner det, at de lavede deres bedste ting i 80erne og kulminerede i '92 med 'Automatic for the People'. Nå, nu forsøger jeg at ignorere ferskheden og begynder med 'Murmur', så må vi se, hvor langt jeg kommer.
Billede
Jeg har det ret meget på samme måde som dig med R.E.M. Det er altid fint nok men aldrig noget, jeg bliver grebet af. Jeg må lige prøve igen med Murmur senere.

HN:

Billede

Sad Lovers & Giants: Epic Garden Music

Dette album kører på seriøs repeat hos mig for tiden. Jeg troede, det ville være lidt stiløvelses-post-punk, men det er godt nok alt andet end det. Det er ret varieret, og det fungerer virkelig godt. Total nyforelskelse for mig! <3

Dette nummer lyder nærmest som en forløber for The Smiths, bare på en god måde:

Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#6 Indlæg af krea » 01 apr 2019 14:00

J Spaceman skrev:
01 apr 2019 13:22

HN:

Billede

Dette album kører på seriøs repeat hos mig for tiden. Jeg troede, det ville være lidt stiløvelses-post-punk, men det er godt nok alt andet end det. Det er ret varieret, og det fungerer virkelig godt. Total nyforelskelse for mig! <3
Du skal bare lytte til mig. Jeg får altid ret i sidste ende.

HN:

Billede

Funeral Presence: Achatius
- er ikke helt sikker på hvad det er det her band kan særligt?
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#7 Indlæg af J Spaceman » 01 apr 2019 14:12

krea skrev:
01 apr 2019 14:00
J Spaceman skrev:
01 apr 2019 13:22

HN:

Billede

Du skal bare lytte til mig. Jeg får altid ret i sidste ende.
Ha ha, sandt! Jeg har faktisk kendt til bandet i mange år, det er bare først nu, jeg for alvor går amok over dette album.

Jeg er til gengæld helt enig i dine sammenligninger. The Sound, The Chameleons, Echo And The Bunnymen, og The Psychedelic Furs var de bands, jeg tænkte på, da jeg så dem for et par uger siden. Det var i øvrigt en fremragende koncert!
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
simonvt

#8 Indlæg af simonvt » 01 apr 2019 14:14

makrel skrev:
01 apr 2019 13:18
Kinky Robot skrev:
HN

Tormentor - Anno Domini

Billede

Den butik er så ekstremt vigtig! Ligesom den plade du fik med hjem. Ultra høj klasse!
Jeg var der også for en kort bemærkning og fiskede Panzerfaust og Unchain the Wolves med hjem, men der var godt nok meget mere jeg havde lyst til også!
Ja det satme fedt at den butik er åbnet! Havde også Unchain the Wolves halvvejs nede i posen, men endte med at lade den stå. Det har været sløjt på metalfronten siden Uglen lukkede :sad: Jeg tager egentlig ret tit i Vinyltrolden, da det har været den eneste metalbutik i byen, men tror sgu ikke rigtigt at Manne og jeg har samme metalsmag. Håber virkelig Mephisto klarer sig.

HN:
Acid - Acid

Fin belgisk speed/heavy med ganske catchy melodier. Burde være noget for alle knallerbøller med hang til rævehalerock!

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#9 Indlæg af makrel » 01 apr 2019 14:38

simonvt skrev:
01 apr 2019 14:14
makrel skrev:
01 apr 2019 13:18
Kinky Robot skrev:
HN
Tormentor - Anno Domini

Ja det satme fedt at den butik er åbnet! Havde også Unchain the Wolves halvvejs nede i posen, men endte med at lade den stå. Det har været sløjt på metalfronten siden Uglen lukkede :sad: Jeg tager egentlig ret tit i Vinyltrolden, da det har været den eneste metalbutik i byen, men tror sgu ikke rigtigt at Manne og jeg har samme metalsmag. Håber virkelig Mephisto klarer sig.
Der var/er så mange fede ting derinde, ja. Det er endeløst!
Med hensyn til metalbutik, er der er altså også Extremely Rotten Productions som David Torturdød har åbnet for i hvert fald et års tid siden ude på Grækenlandsvej 1 på Amager. Har desværre ikke fået nosset mig sammen til at stikke forbi der endnu. Han kører samme åbningstidskoncept som Mephisto, et par dage om ugen. Extremely Rotten har dog mest fokus på rådden dødsmetal, men der findes med garanti noget andet også!
Det var meget sjældent at jeg kom forbi Uglen og jeg ved heller ikke om det var #renmetal back in the days, men synes at det var lidt som Vinyltrolden og Sex Beat også gør det nu, fokus på andet musik end metal. Det gør Mephisto så til dels også, men det er på en anden måde, og er væsentligt mere fokuseret på den brede vifte af undergrundsmetal.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
shaken

#10 Indlæg af shaken » 01 apr 2019 16:11

krea skrev:
01 apr 2019 14:00

HN:

Billede

Funeral Presence: Achatius
- er ikke helt sikker på hvad det er det her band kan særligt?
For one thing seriøst godt valg af cover-art. Kan ikke umiddelbart finde ud af, hvem der står bag det :?

HN: Ingenting.
If I've a taste, it's not alone
For the earth and stones,
Rocks, coal, iron, air,
That's my daily fare

Besvar