'Afdankede' musikere

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

'Afdankede' musikere

#1 Indlæg af Hr. Oberheim » 17 maj 2019 14:19

Så lige at vores allesammens Anne, Sanne og Lis får en del høvl for at være afdankede og kedelige.

Jeg var ikke til koncerten, noget der ikke gør mig specielt tårevædet, men alligevel bliver jeg lidt irriteret på anmelderne.

Hvad handler Anne, Sanne og Lis om? Jo, det handler om, at alle dem som synes at 80'erne bare var det fedeste, og alle dem som elskede Århus-poppen, får endnu en omgang med de ORIGINALE sangerinder.

Jeg tror at 0% kom for at få en stor kunstnerisk oplevelse, eller at blive væltet bagover af unge sprøde stemmer.

Hvis man skal følge anmeldernes idé, så skal de tre damer simpelthen stoppe, fordi anmelderne simpelthen ikke kan holde til at høre sådanne 'afdankede' pop-stjerner.

Mit spørgsmåk er: Who gives a fuck? Hvis Jimi Hendrix stadig levede, og spillede med drop i armen, og kun kunne spille med den ene hånd og tænderne, så ville jeg stadig hellere høre Jimi Hendrix end en ung guitar-løves version af samme.

Det samme med Whitney Houston, hvor anmeldere slet ikke kunne vente med at hive hende ned, og mange blandt publikum mente ikke de havde fået den 'vare' de havde betalt for. Den attitude er så nederen, og anerkender jo faktisk ikke at kunstneren er et menneske med ups and downs, samt at de fik den aldrende, lidt brugte Houston til afskedsturneen. Houston med den rå stemme var jo bare Houston in real life på det tidspunkt. Så nyd det dog, eller fuck hjem til CD-skuffen hvor du kan få den gennemknippede version fra 30 år siden.

Så derfor, den der med 'uhaha de er nok blevet gamle', så må de hellere blive hjemme!? Bliv dog hjemme selv, hvis du ikke kan tåle en ikke-perfekt live version fra en aldrende kunstner, hvor svært kan det være? Og lad andre nyde at følge alderdommens tag i stemmer og styrke.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: 'Afdankede' musikere

#2 Indlæg af PeterEllermann » 17 maj 2019 14:31

Hvad er meningen med denne tråd?
Frugtprovokatøren.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#3 Indlæg af Hr. Oberheim » 17 maj 2019 14:35

At irritere dig

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#4 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 maj 2019 14:36

Er det ikke bare et superstærkt del, like og diskuter-oplæg?
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#5 Indlæg af Hr. Oberheim » 17 maj 2019 14:48

Yeps, bestemt til diskussion - min personlige irritation stammer faktisk helt tilbage fra den Houston-turne (har været barndomsforelsket ret meget i Whitney..), hvor hun prøvede at vende tilbage til scenen. Reaktionerne på at hun ikke sang som for 20 år tilbage (efter års misbrug af dette og hint) var helt overdrevet hysteriske og nedladende - og tilsyneladende uden nogen som helst forståelse for hvad man kan forvente af sangere efter så mange hårde år.

Måske kunne man endda finde nye sider af sangene med et mere uperfekt udtryk, hvis man ikke troede det bare handlede om at få reproduceret CD'en hjemme fra skuffen.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#6 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 maj 2019 16:23

Altså, nu var Houston jo narkoman, der i slutningen af karrieren slet, slet ikke kunne levere et anstændigt niveau. Lidt noget andet end Bob Dylan, der kalibrerer sine sange til stemmens forandringer.

Men jeg kan da sige, at jeg lige har været til en suveræn koncert med Backstreet Boys, der på utrolig vis har overlevet sig selv og nu turnerer med et af karrierens stærkeste albums i ryggen og ellers bare leverer 100% på alle parametre.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#7 Indlæg af Hr. Oberheim » 17 maj 2019 19:27

Jeg kan ikke lige være med på gensynsglæden, men hey, fedt for dig og andre, jeg har altid godt kunne lide at se bands fra langt tilbage, det giver en følelse af kontinuitet, og man tænker at man alligevel kan nå at se og gøre meget endnu, når de der stoddere stadig kan stå deroppe og gøre deres ting.

Jeg så lidt med Whitney dengang, fra touren, men det var forbundet med en del smerte at overvære publikums reaktioner, hun var jo i forvejen ikke ligefrem et menneske med et stort selvværd. Jeg synes det lød ret fedt, overvejende, Houston som hærdet barsanger. Hun skulle nok lige ha haft lidt mere tid til at komme tilbage, stille og roligt. Måske skulle man have produceret hende på en helt ny måde, i en ny kontekst, mere soul/jazz end pop.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#8 Indlæg af Jallan » 18 maj 2019 11:00

Godt brølt, løve!
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
G9
Geografisk sted: Oddesund

#9 Indlæg af G9 » 20 maj 2019 10:52

hylder vi afdankede musikere, som stædigt lever videre på fordums storhedstid? eller er vi mere interesseret i latterliggørelse?

vedr Whitney, så husker jeg det som temmelig sørgeligt, at se alle de live clips på youtube da hun tog afsted på den sidste turne...
drunk at will G9 style

Martin : "jeg kan slet ikke finde rundt i alle de der københavner bands som ikke er on trial"

Brugeravatar
not_batman
Geografisk sted: for enden af markvejen...

#10 Indlæg af not_batman » 20 maj 2019 14:08

her i udkantsdanmark fik deres show i århus 5/6 stjerner. årets musikalske højdepunkt på de her kanter er grøn koncert, omend "vi elsker 90erne" er en seriøs contender. flyt på landet, no worries fremadrettet bare på med clogs og flyd ud med fadøl og pølser.

der er heartland-eventet, hvis du skulle holde avis eller er helt tosset med rosé
om ikke andet, så har du en middelmådig musiksmag og en halvstor samling af david tibet-effekter..

Besvar