Radiohead

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Radiohead

#1 Indlæg af Tonic Satan » 07 jun 2019 04:04

Jeg burde da have set Sun Ra Archestra på valgaftenen, men man ender alligevel med at sidde og forsøge at overbevise teenagere om Radioheads fortræffeligheder, Radikales modsatte og spille Lucky og Idioteque for dem. Døve øren. De svin vil bare høre Minds og Ude Af Kontrol. De kan da rende mig.

Så her er tråden (jeg kan ikke finde den gamle, men jeg ved da godt, den er der) hvor La Mouche, hvis han kan lokkes, og jeg kan mindes dengang, hvor de vel var en af grundstenene i Murmur/Undertoner/Svingninger. For nogle en kilde til pis, for andre en kilde til lort, for andre noget af det bedste, man ved.
Brandon er her ikke længere, så måske undgår man de værste svinere.

Spaceman må også godt være med. Indtil jeg slår ham til plukfisk med en japansk udgave af Pablo Honey smurt ind i noget grimt. Jeg tjekker visninger.

A Moon Shaped Pool er afsindigt god, og Kid A og Amnesiac burde ikke have været en enkelt plade. Her er det bedste nummer fra førstnævnte.

Billede
Karsten Olesen skrev:
17 jan 2008 12:21
knepningens mester!

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Radiohead

#2 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 07 jun 2019 08:50

Stærk 04:04-trådstart.

Vil da godt starte med:
Amnesiac > Kid A
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Tonic Satan

#3 Indlæg af Tonic Satan » 07 jun 2019 13:45

Jaeh, jeg vidste jo at Spaceman var til Guided By Voices, så jeg satsede på at have noget, han kunne blive vred over, klar, til når han kom ind af døren. I øvrigt stærkt af Pete Rock at smide sit indlæg i en anden tråd. Koncerten i Valbyhallen var også første gang jeg tog på egen hånd til storbyen. Men jeg fik da set det meste af Sigur Ros, selvom det primært forvirrede mig lidt.
Karsten Olesen skrev:
knepningens mester!

Brugeravatar
eini

#4 Indlæg af eini » 07 jun 2019 22:04

Er tiden inde til en Radiohead-diskografi-tråd?

Vi kunne gøre det sådan at i stedet for at én person har ansvaret for alle pladerne, fordeler vi pladerne mellem brugerne.

Pablo Honey: J Spaceman
Osv.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#5 Indlæg af Pete Rock » 14 jun 2019 23:52

Tonic Satan skrev:
07 jun 2019 13:45
I øvrigt stærkt af Pete Rock at smide sit indlæg i en anden tråd. Koncerten i Valbyhallen var også første gang jeg tog på egen hånd til storbyen. Men jeg fik da set det meste af Sigur Ros, selvom det primært forvirrede mig lidt.
Det var ikke for at pisse på dig.
Pete Rock skrev:
07 jun 2019 05:54
først tænkte jeg, "åndssvag tråd, sådan er der jo ingen der har det med noget band", men jeg må sgu erkende at Radiohead kommer ret tæt på. De var virkelig gigantiske for mig i et par år inden og efter Kid A kom ud, jeg købte singlerne fra The Bends og OK Computer på cd, og opstøvede B-sider og uudgivne numre på internettet. Jeg købte endda en mærkelig promo-single af Idioteque, som kun havde det ene nummer! Især lige op til udgivelsen af Kid A var det helt vildt, man holdt jo vejret da det her cover og interview kom ud:
Billede
Jeg havde minimalt kendskab til Autechre og Aphex Twin (LP5 og Richard D. James Album lånt på Esbjerg hovedbibliotek, yo), havde egentligt bare brændt kopier for at imponere folk med at jeg hørte mærkelig musik. Men jeg synes jo bare det var for vildt de gik i den retning. Jeg husker det egentligt som om det interview kom ud inden koncerten i Valby (første gang jeg tog til koncert i en anden by), men det var åbenbart omvendt. Den koncert var jo også totalt mindblowing, selvom vi gik glip af Sigur Ros der varmede op og sparkede os selv for det nogen måneder senere. Fuck hvor vi dog ledte efter numre på nettet som måske ville dukke op på pladen. Egentligt også, eller måske endda mest før Amnesiac, jeg kan huske at Life in a Glass House dukkede op, og jeg nægtede at tro på at den reelt ville være på pladen. Af en eller anden grund hørte jeg kun Hail to the Chief meget lidt, måske fordi det virkede som et skridt tilbage, for mig. De efterfølgende har jeg slet ikke hørt, og har egentligt ikke behov for det, selvom det selvfølgelig var sjovt da True Love Waits endelig kom ud. Makværk er måske et stærkt ord, men hvorfor pokker skulle jeg lytte til en Radiohead plade? Thom Yorke er stærkt irritende som person, men det er Adam Duritz sgudda også, men jeg har da en millard gange mere lyst til at sætte Recovering the Satellites på.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Holberg19
Geografisk sted: DK-alt skal prøves
Kontakt:

#6 Indlæg af Holberg19 » 15 jun 2019 19:21

Pete Rock skrev:
14 jun 2019 23:52
[...] men hvorfor pokker skulle jeg lytte til en Radiohead plade? Thom Yorke er stærkt irritende som person, men det er Adam Duritz sgudda også, men jeg har da en millard gange mere lyst til at sætte Recovering the Satellites på.
:?
Mikael siger:
du har ret. holberg er en anstrengende profil.
erik siger:
jeg ved ikke helt hvad han laver på svingninger. han interesserer sig vist ikke for musik, og det virker ikke som om der er nogen der kan lide ham.
www.nting.blogspot.com

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#7 Indlæg af foxtrot » 15 jun 2019 20:54

Recovering the Satellites er som bekendt en decideret kongeplade!
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
Tonic Satan

#8 Indlæg af Tonic Satan » 15 jun 2019 20:59

Luk tråden.
Karsten Olesen skrev:
knepningens mester!

Besvar