Udflyttertråden

Næsten alt
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

Re: Udflyttertråden

#211 Indlæg af gigantic » 16 aug 2019 11:34

Rock Action skrev:
15 aug 2019 20:58
Plus en væsentlig forholdsmæssig større del af dem der bor der ikke er klinisk retarderede. Det vægter jeg lidt.

Edit. Og jeg har ikke rigtig taget hul på den her; men det der ‘børn ud af byen fordi have’, er godt nok også noget barf smiley. Hvis der er noget provinsen er højt belagt med, så er det grimme haver med rustne trampoliner og smældfede unger siddende med face opad en eller anden skærm.
Det var ikke uddannelsesniveau, du talte om, men klinisk retardering. Og så nævnte du det med skærmene, som en særligt provinsiel ting. Hvad jeg mangler data for, det er.
Jeg oplever ret mange idioter i byen og på landet. I byen har flere af idioterne lange uddannelser. De er dog stadig idioter. Skærmene oplever jeg, man bruger lige meget alle steder.

Det var de ting, jeg hæftede mig ved. Jeg forstod klinisk retardering ikke som dét, men som folk, der opfører sig som idioter - ikke folk uden videregående uddannelse. Jeg hæftede mig ved skærmene - ikke overvægten. Du har givetvis ret i, der er mere overvægt og lavere uddannelser udenfor København. Tvivler på, der er færre idioter og mere skærmtid.
eini skrev:
26 jun 2019 10:34
God lol og klar tænkning er forudsætningen for et godt liv.

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#212 Indlæg af leapfrog » 16 aug 2019 11:37

gigantic skrev:
16 aug 2019 10:36
Jeg bor som nævnt i Husum (Kildeløbet).
Jeg kan tilslutte mig meget af, hvad 00void siger. Tingbjerg er relativt tæt på, så man får lige en snert af det, vi flyttede fra på ydre Nørrebro. Den del kunne jeg personligt godt undvære. Ellers er her skønt med huse opført i forskellige perioder og på forskellige budgetter. Her er dejligt grønt, og så er volden lige udenfor døren. Så kan man løbe ad den til Utterslev Mose, eller løbe den anden vej af grønne stier ned til Damhussøen. Jeg er helt vild med det. Da vi købte huset i slutningen af 2017, var Emdrup og Husum de eneste to områder i København, der ikke var fulgt med op prismæssigt. Det tiltalte os, men alligevel kommer man jo ikke under tre millioner, som jeg synes er psykomange penge, men ikke i kontekst. Og man kan jo også komme af med sådan en satan igen i modsætning til, hvis man flytter ud og aldrig ved, om det er en mulighed.

Vi flyttede ud af flere grunde. Vi boede til leje, og ville gerne sætte bare en smule af til "opsparing" i stedet for at kanalisere det hele til udlejeren. Vi ville gerne have mere plads. Vi ville gerne have have. Og jeg ville gerne bo et sted med en lavere procentdel af psykopater i leasede BMW'er.

Kunne da godt tænke mig at se datagrundlaget for rock actions påstand om, hvor der bor flest sub-100'ere. Også gerne for det med skærmene, som man tilsyneladende ikke bruger i brokvarterne længere.
Kildeløbet er da langt fra Tingbjerg. Det forstår jeg ikke, at du mærker i hverdagen. Det må være i børnenes institutioner og skoler, at der findes et clash. Anyway, Tingbjerg er nice. Nyt bibliotek og arabermad på niveau med Nørrebro. https://www.facebook.com/RAHMANBAGERI/p ... =3&theater EDIT: HOV, det havde du nuanceret lidt. Lader mit svar stå, dog.

@Jallan: Husum/Brønshøj har ikke rigtig bypuls (har opholdt mig meget i henholdsvis Husum og Brønshøj hos svigerinde + god ven) og får det ikke foreløbig, tror jeg, men det er den gode pragmatiske løsning, hvis man har hang til at søge ind mod byen på cykel og stadig gerne vil have lidt villaidyl.

Og så synes jeg at al hate til København bør stoppe. Det er en af de absolut mest rolige og nice hovedstæder i Europa med små lommer af fred og idyl, og så er der kun 10-15 minutter til vandet de fleste steder. Og ja, der er mange prætentioner og en masse gøren sig selv til i København, men der er godt nok også mange gode initiver og andre prisværdige måder at komme hinanden ved. Hvis man er mest til sit eget selskab, så skal man da helt sikkert flytte ud, det har jeg fuld forståelse for, men jeg vil, i fald vi flytter ud, savne mine venner i kød og blod og alle byens øvrige impulser - særligt den småkosmopolitiske stemning i 2200/2400 og andre (især fin)kulturelle tilbud i resten af byen.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#213 Indlæg af Jallan » 16 aug 2019 11:41

København er da mega konge. Elsker København. Er det eksempelvis mit udsagn om at jeg har brug for mere ro du kalder hate? Jeg synes ikke jeg har læst andet end den slags her i tråden. Decideret hate? Det er vel bare noget med at blive ældre tænker jeg. Gider ikke fester i gården, 18-årige overboer, folk der smoker super meget weed i opgangen og den slags. Men den slags er der jo i en by, og i stedet for at blive super bitter og synes at byen skal ændre sig til min adfærd, så er det federe bare at rykke ud.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
simonvt

#214 Indlæg af simonvt » 16 aug 2019 11:46

Jallan skrev:
16 aug 2019 11:41
Gider ikke fester i gården, 18-årige overboer, folk der smoker super meget weed i opgangen og den slags. Men den slags er der jo i en by, og i stedet for at blive super bitter og synes at byen skal ændre sig til min adfærd, så er det federe bare at rykke ud.
Go ild i småborgerpiben, godt du selv kan se det og er villig (+ har råd til) at agere på dine voksne impulser :ugeek:

Brugeravatar
leapfrog
Geografisk sted: på bunden af øresund

#215 Indlæg af leapfrog » 16 aug 2019 11:52

Jallan skrev:
København er da mega konge. Elsker København. Er det eksempelvis mit udsagn om at jeg har brug for mere ro du kalder hate? Jeg synes ikke jeg har læst andet end den slags her i tråden. Decideret hate? Det er vel bare noget med at blive ældre tænker jeg. Gider ikke fester i gården, 18-årige overboer, folk der smoker super meget weed i opgangen og den slags. Men den slags er der jo i en by, og i stedet for at blive super bitter og synes at byen skal ændre sig til min adfærd, så er det federe bare at rykke ud.
Det var nok mere Einis mestendels berettigede kritik af det i nogle henseende dølle og overfladiske København, som jeg gerne ville nuancere lidt med praise til cykel- og badedejlige KBH og med mine erfaringer fra miljøer, hvor det bestemt ikke handler om at gøre sig til og være smart i en karrierefart.

Synes jeres ryk lyder helt oplagt, Jallan. Det glæder jeg mig til at følge, hvis det bliver til noget.

Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Samos

#216 Indlæg af Amos » 16 aug 2019 11:53

Jallan skrev:
Nej, så blir det sgu fedt med børnefamilien next door og deres trampolin, fodboldmål og hund der gør hele tiden. Eller måske en pensionist der står tidligt op i weekenden og slår græs eller klipper hæk med larmende haveværktøj kl. 7. Eller dem er altid er i gang med at bygge garage eller tag, og hamrer og banker på noget hele tiden. Eller Finn og Birthe, der sidder ude på deres terrasse og snakker og hører Midt om natten hver aften, så alle i nabolaget kan lytte med... Og nu har de fået terrassevarmer, så de kan sidde ude hele året. Eller...
#forstårogstøtter

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#217 Indlæg af Jallan » 16 aug 2019 11:54

Ja, det det bliver sikkert fint. Og ellers kan jeg vel sælge huset for en million mere end jeg købte det og købe et palæ på Tåsinge med egen badebro.

Til min egen identitets forsvar, så handler roen også om afstand til naboerne. Jeg vil gerne kunne spille klaver, optage musik og høre høj free jazz og lade min hund mosle totalt igennem uden at spekulere på om det pisser en af mine 4-8 naboer af. Det er nok i virkeligheden de vigtigste faktorer i forhold til bare at flytte i noget mere mondænt i Kbh.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#218 Indlæg af gigantic » 16 aug 2019 12:13

Amos skrev:
16 aug 2019 11:53
Jallan skrev:
Nej, så blir det sgu fedt med børnefamilien next door og deres trampolin, fodboldmål og hund der gør hele tiden. Eller måske en pensionist der står tidligt op i weekenden og slår græs eller klipper hæk med larmende haveværktøj kl. 7. Eller dem er altid er i gang med at bygge garage eller tag, og hamrer og banker på noget hele tiden. Eller Finn og Birthe, der sidder ude på deres terrasse og snakker og hører Midt om natten hver aften, så alle i nabolaget kan lytte med... Og nu har de fået terrassevarmer, så de kan sidde ude hele året. Eller...
Tror så ikke lige, du skal regne med, Franz Beckerlee sidder og hører Midt om natten.
eini skrev:
26 jun 2019 10:34
God lol og klar tænkning er forudsætningen for et godt liv.

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#219 Indlæg af stilhed » 16 aug 2019 12:25

leapfrog skrev:
16 aug 2019 11:52
Jallan skrev:
Er det eksempelvis mit udsagn om at jeg har brug for mere ro du kalder hate? Jeg synes ikke jeg har læst andet end den slags her i tråden. Decideret hate?
Det var nok mere Einis mestendels berettigede kritik af det i nogle henseende dølle og overfladiske København, som jeg gerne ville nuancere lidt med praise til cykel- og badedejlige KBH og med mine erfaringer fra miljøer, hvor det bestemt ikke handler om at gøre sig til og være smart i en karrierefart.
jeg oplever det heller ikke som decideret hate; men snarere som et behov for at finde dækning for éns dispositioner ved at søge at gøre dem almengyldige (f.eks. den udtalte brug af man i stedet for jeg). sælger man per default ud af sine værdier, fordi man har en termin, man skal betale? jeg tillader mig at tvivle.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
not_batman
Geografisk sted: for enden af markvejen...

#220 Indlæg af not_batman » 16 aug 2019 12:27

det er jo muligt at bo længere ude på landet, altså dér hvor der ikke er nogle umiddelbare naboer inden for synlig og tankemæssig afstand. just sayin' og de ejendomme er som regel også billigere end i selve prutlandsbyen
om ikke andet, så har du en middelmådig musiksmag og en halvstor samling af david tibet-effekter..

Besvar