HN. August 2019. Grim melancholy that touches the borders of desolation and self destruction

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

Re: HN. August 2019. Grim melancholy that touches the borders of desolation and self destruction

#211 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 16 aug 2019 11:08

Jallan skrev:
16 aug 2019 10:59
Generelt synes jeg at genlyt af de der sene ting på Impulse! har overrasket virkelig positivt. Et album som Kulu Se Mama er sguda også pissefedt, men det er sådan et der altid bliver talt ned alle steder. Det er så ikke HELT oppe, men meget federe, end det generelt bliver italesat som. Om var også bedre end jeg huskede det. Det er jo også super udskældt, og da klart ikke noget af det bedste han har lavet, men når man lige har siddet og lyttet fem albums med bossa-nova covers af Beatles igennem, så står det rimelig klart, at Coltrane, selv på sine mindst gode plader var så above and beyond 95% af alle andre.
Nogle dage er Meditations mit yndlings-Coltrane, apropos Sanders. Sikkert ikke vanvittig kontroversielt. I mine ører famler han både på Om og Kulu Se Mama – og til en vis grad på Sun Ship – efter dét, han gjorde til perfektion på Meditations.

Ellers synes jeg nok, at Crescent er hans mest oversete KONGEplade. Africa/Brass overraskede mig også positivt sidst, selvom den er meget poppet.
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: HN. August 2019. Grim melancholy that touches the borders of desolation and self destruction

#212 Indlæg af krea » 16 aug 2019 11:10

Billede

Incantation: Mortal Throne of Nazarene
- rådden fredag! Der er godt nok smadret lyd på den her. Det er bare superdejligt.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
simonvt

#213 Indlæg af simonvt » 16 aug 2019 11:29

jegharfangetmigenmyg skrev:
16 aug 2019 11:08
Jallan skrev:
16 aug 2019 10:59
Generelt synes jeg at genlyt af de der sene ting på Impulse! har overrasket virkelig positivt. Et album som Kulu Se Mama er sguda også pissefedt, men det er sådan et der altid bliver talt ned alle steder. Det er så ikke HELT oppe, men meget federe, end det generelt bliver italesat som. Om var også bedre end jeg huskede det. Det er jo også super udskældt, og da klart ikke noget af det bedste han har lavet, men når man lige har siddet og lyttet fem albums med bossa-nova covers af Beatles igennem, så står det rimelig klart, at Coltrane, selv på sine mindst gode plader var så above and beyond 95% af alle andre.
Nogle dage er Meditations mit yndlings-Coltrane, apropos Sanders. Sikkert ikke vanvittig kontroversielt. I mine ører famler han både på Om og Kulu Se Mama – og til en vis grad på Sun Ship – efter dét, han gjorde til perfektion på Meditations.

Ellers synes jeg nok, at Crescent er hans mest oversete KONGEplade. Africa/Brass overraskede mig også positivt sidst, selvom den er meget poppet.
Jeg købte engang en stak plader af ham der saxtrutteren fra Mythic Sunship, i den bunke var lige netop Kulu Se Mama, Crescent og Africa/Brass (vidst nok også Coltrane Jazz). Synes sgu at de alle tre er virkelig fede, det er så i virkeligheden nok også nogle af de Coltrane plader jeg har hørt mest. Africa/Brass er ofte min ynglings Coltrane plade, så den får selvsagt mine varmeste anbefalinger. Hilsen den poppede jazzlytter.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: Yon lake of fire.

#214 Indlæg af Antimatter » 16 aug 2019 11:33

Billede
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#215 Indlæg af Jallan » 16 aug 2019 11:45

Godt statement fra Anti. Bare Pee Wee der filer klarinetten. Så er der lukket.

Pharoah Sanders - Deaf Dumb Blind (Summun Bukmun Umyun)
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#216 Indlæg af J Spaceman » 16 aug 2019 12:04

HN:

Billede

Darkthrone: Under A Funeral Moon

Det lyder overhovedet ikke, som jeg husker det! :o

Men det er stadig den slags metal, jeg godt kan lide! :)
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#217 Indlæg af Pete Rock » 16 aug 2019 12:05

J Spaceman skrev:
15 aug 2019 15:23
Nok Herbie Hancock! Der gik gøgl i den.

HN:

Billede

Souls Of Mischief: '93 Til Infinity

Jeg har aldrig hørt om dette album før. Tak til Pete Rock for anbefalingen (og krea for at bekræfte, at det var en god anbefaling)! :adore:
Hvad synes du om det?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#218 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 16 aug 2019 12:16

Jallan skrev:
16 aug 2019 11:45
Pee Wee aer vel mere klarinetten, end han filer den (DSHOIG). Hvis der skal files, så er vi mere ovre i Sidney Bechet, tænker jeg. Der bliver der satme filet igennem.

secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#219 Indlæg af J Spaceman » 16 aug 2019 12:17

Pete Rock skrev:
16 aug 2019 12:05
J Spaceman skrev:
15 aug 2019 15:23
Nok Herbie Hancock! Der gik gøgl i den.

HN:

Billede

Souls Of Mischief: '93 Til Infinity

Jeg har aldrig hørt om dette album før. Tak til Pete Rock for anbefalingen (og krea for at bekræfte, at det var en god anbefaling)! :adore:
Hvad synes du om det?
Jeg kunne godt lide det, men jeg syntes, noget af det lød lidt ligesom Eminem! :o

Ikke fordi det er en dårlig ting, jeg tænker bare, at det er en observation, jeg burde holde kæft med, da den afslører, hvor lidt jeg fatter. :lol:

Men ja, det var fedt! Det får et genhør på et tidspunkt. Nu er jeg bare røget på metal-vognen...
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#220 Indlæg af Jallan » 16 aug 2019 12:28

jegharfangetmigenmyg skrev:
16 aug 2019 12:16
Jallan skrev:
16 aug 2019 11:45
Pee Wee aer vel mere klarinetten, end han filer den (DSHOIG). Hvis der skal files, så er vi mere ovre i Sidney Bechet, tænker jeg. Der bliver der satme filet igennem.

BILLEDET HOMIE!!!

Billede

Billede
Med intens hilsen

Jallan

Besvar