Tråden om internetkultur og internetnostalgi

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
eini

Tråden om internetkultur og internetnostalgi

#1 Indlæg af eini » 11 okt 2019 20:12

Tiden er moden til at beskæftige sig med web 1.0 og erindringer om det tidlige internet som andet end postironisk identitetsæstetik. Hvor var der mange fede oplevelser på det gamle internet som man bare sad og havde med sig selv, men som det er værd at mindes.

Jeg kom for eksempel lige i tanker om dengang jeg havde bookmarked en URL der førte direkte til en 2d-animeret video der hed noget med flashback og som jeg sad og så (på mute) igen og igen alene på mit teenageværelse mens jeg hørte plader. Jeg fandt den på youtube (kvalitativt anderledes oplevelse at se den dér):
. Stadig en fed video dog.

Hvad havde I af fede oplevelser på det gamle internet?
All in.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

Re: Tråden om internetkultur og internetnostalgi

#2 Indlæg af Ali Pilfinger » 11 okt 2019 23:09

Jeg ved ikke om det ligefrem er fra det gamle internet, men jeg faldt forleden over denne, som jeg stenede meget over for ca. 10 år siden og nu genstener over.

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#3 Indlæg af Rock Action » 12 okt 2019 11:29

Denneher kører åbenbart stadigvæk. Der er en eller anden uskyldig revenge of the nerds remnance, som er noget jeg forbinder med 1.0
http://maddox.xmission.com/
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4 Indlæg af Jallan » 12 okt 2019 11:45

Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#5 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 12 okt 2019 11:48

Åh, så mange konge ting ved internettet 1.0. Salad Fingers var definitivt ikke en af dem, fuck, hvor har jeg altid hadet det.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
eini

#6 Indlæg af eini » 12 okt 2019 12:42

Jeg elskede Salad Fingers. Og det er INDBEGREBET af Web 1.0 <3

Det giver god mening at gammelkloge tuffy også hadede den der startnuller-surrealisme-grænseoverskridelseshumor. Jeg var helt med. Alexanderband var fandeme også skrækkeligt, men jeg åd det råt. Det var i cirka samme periode hvor jeg elskede døde baby-vittigheder (på intro-turen i 1.g omskrev jeg True Love Waits til at handle om døde babyer og sendte det rundt til klassekammeraterne på vores intranet). OMG hvor var jeg en nuttet taber.

Hvem på svingninger.dk har haft en subnet-hjemmeside?
All in.

Brugeravatar
ven
Geografisk sted: tórshavn

#7 Indlæg af ven » 12 okt 2019 12:50

eini skrev:
12 okt 2019 12:42
Hvem på svingninger.dk har haft en subnet-hjemmeside?
ARGH! blev lige overvældet af egen tåkrummende pre-teenagetid. havde da klart en subnet, med fede quotes fra mine chatvenner fra ofir, sadcore the cure-/blink182-tekster og andet ligegyldigt lort. naturligvis med neonfarvet tekst og sorte og/eller animerede baggrunde. aw, det var tider.

lidt senere, i actual teenagetiden, loggede jeg hårdt og ofte ind på Lunarstorm. tæller Lunarstorm som web 1.0? fordi, dayum, det brugte jeg meget.
béisbol

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#8 Indlæg af Ungfugl » 12 okt 2019 13:10

Åh ja, og så lige have msn-chatten kørende ved siden af, hvor man skrev sammen med piger, man knap havde mødt, men skrev meget intenst om, hvilken slags musik man hørte og på hvilket af gymnasierne i Kolding, de søgte ind på. Min første ægte kæreste fik jeg gennem Lunarstorm. Var egentlig mere vild med en anden, der hed Lea, men sådan skulle det ikke gå. Var Lunarstorm ikke en ren jyde-ting egentlig? Og man havde ikke profilbilleder, havde man?

Brugeravatar
ven
Geografisk sted: tórshavn

#9 Indlæg af ven » 12 okt 2019 13:38

omg, msn-chatten, ja. og icq! kan stadig høre beskedlyden. uh-oh. lyder enormt teenageagtigt, at have en kæreste, men være mere vild med Lea. der har jeg også været. Lea! <3

ha! jeg fik også min første, ægte kæreste gennem lunarstorm. hun boede i odense. min oplevelse var egentlig at det var ok-spredt med, hvor folk var fra. mødte enormt mange folk der boede på sjælland, og en mindre koncentration var i helsingør, hvor jeg selv befandt mig. lidt mindre ensomhed til en teenageven, som så ikke altid behøvede tage på elværket alene. NURH. man kunne sagtens have sit eget billede som profilbillede. det havde jeg i hvert fald; det var sådan jeg scorede hende den søde fra fyn af. men man kunne jo også vælge de der sick skabelonprofilbilleder! hva' så!

Billede
béisbol

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#10 Indlæg af gigantic » 12 okt 2019 14:14

https://web.archive.org/web/20010722052 ... subnet.dk/
Bare en side om Volvoer. Kraftigt fokus på tuning. Nåja, og så Winamp skins med Volvoer. Var man overhovedet fan af noget dengang, hvis ikke ens Winamp illustrerede det?

Edit: Hold kæft, hvor det sejler for mit engelske.
eini skrev:
26 jun 2019 10:34
God lol og klar tænkning er forudsætningen for et godt liv.

Besvar