Casper skrev: ↑02 dec 2019 09:57
eini skrev: ↑02 dec 2019 07:37
mafioso-virksomhed
Har vi et valg, hvad det angår? Står valgene ikke reelt mellem at støtte Google, Apple eller Microsoft eller variationer over disse?
Der er ingen tvivl om, at vi overordnet set ikke har noget valg. Det er Google, Apple, Microsoft eller noget noia fra Kina.
Jeg købte min første smartphone, en iPhone, for ca. fire år siden. Jeg har også en macbook. Jeg var egentlig godt tilfreds med selve telefonen, og jeg syntes egentlig, den holdt sig ret godt, specielt taget i betragtning, at jeg nærmest tabte den dagligt gennem alle fire år. Det, der pisser mig helt sindssygt af ved Apple, er de der psykopatiske priser og ventetider, når det kommer til reparationer af ting. Jeg havde et par løse taster på mit tastatur for noget tid siden, og når man så kontakter Apple, så siger de, at der ikke er andet at gøre end at indlevere computeren til dem og betale et eksorbitant beløb og få skiftet hele tastaturet. Jeg valgte så i stedet at købe en plastikpose med nye taster på ebay til en halvtredser, så var problemet løst.
Forleden måtte jeg endelig sande, at min telefon var død. Jeg gik til Apple-butikken med intention om at købe en ny iPhone. De havde kun helt nye modeller, som allesammen havde ansigtsgenkendelse osv., og det gider jeg virkelig ikke. Jeg spurgte om jeg ikke kunne købe den sidste model uden alt det der pis (iPhone 8, tror jeg), og det kunne jeg godt, det ville bare tage en måned, før de fik den hjem til mig. Så gik jeg hen i en eller anden bumset butik og købte en Samsung i stedet, så nu er jeg i kløerne på Google i stedet for Apple. Den var en del billigere end en iPhone, batteriet holder længere, og min telefon skal ikke kunne andet end det hele basale, så det er et godt køb indtil videre.