Alternativer til Apple

Næsten alt
besked
Forfatter
Brugeravatar
eini

Alternativer til Apple

#1 Indlæg af eini » 02 dec 2019 07:37

Det er immervæk mange timer af livet jeg lægger i hænderne hos den mafioso-virksomhed, og det vil jeg gerne holde op med.

Det er muligvis for meget med en tråd dedikeret til produkter der ikke er Apples. Men det kunne være nyttigt med en samlet tråd som man lige kan slå op i. Måske er der flere derude der har det på samme måde :silent:

Her kan man fx. blære sig med det fede produkt man har som ikke er Apples. Eller man kan efterlyse specifikke produkter der ikke er Apples. Man må også gerne bare brokke sig over sit Apple-produkt.
All in.

Brugeravatar
eini

Re: Alternativer til Apple

#2 Indlæg af eini » 02 dec 2019 07:38

Jeg har for anden gang i mit liv oplevet at en Macbook er gået uforklarligt i sort to uger efter garantiens udløb. Nu er det nok. Hvilken kvalitetscomputer kan jeg anskaffe mig der ikke er Apples? Den skal være god at skrive på og have en behagelig skærm. Det er et plus hvis man kan spille Civilization på den.

Jeg har også en iPhone 6s der er ved at være færdig. Den har jeg sådan set været okay tilfreds med, men prisforskellen og monopolkvalmen taget i betragtning, vil jeg gerne høre om folk har gode erfaringer med Samsung eller Huawei eller hvad de nu hedder. Jeg bruger primært kameraet, internettet, messenger, diktafonen og google docs/notesblok.
All in.

Brugeravatar
Enola Gay
Geografisk sted: Smeerenburg

#3 Indlæg af Enola Gay » 02 dec 2019 08:44

eini skrev:
02 dec 2019 07:38
Jeg har også en iPhone 6s der er ved at være færdig. Den har jeg sådan set været okay tilfreds med, men prisforskellen og monopolkvalmen taget i betragtning, vil jeg gerne høre om folk har gode erfaringer med Samsung eller Huawei eller hvad de nu hedder. Jeg bruger primært kameraet, internettet, messenger, diktafonen og google docs/notesblok.
Jeg skiftede fra iPhone til OnePlus for et halvt års tid siden og er stadig glad for det. Den er billigere, har længere batterilevetid og er meget mere stabil, end de iPhones jeg har haft i tidens løb. Man skal vænne sig til et anderledes styresystem, og jeg opdager stadig nye funktioner, som havde gjort overgangen lettere, men det er det værd for at komme ud af Apples klør.
Bellum omnium contra omnes

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#4 Indlæg af Jensth » 02 dec 2019 08:51

Med smartphones har jeg også gode erfaringer med Oneplus. Super gode og hurtige, og med styresystemer der ikke er overdynget med irriterende apps. Koster det halve af en iPhone med tilsvarende specs. Hvis man ikke får noia over om den kinesiske stat nu overvåger een, så er det markedets bedste køb IMO.
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#5 Indlæg af makrel » 02 dec 2019 08:54

OnePlus har været mit mærke i snart 4-5 års tid. Havde en 2'er der levede (og lever) til jeg fik en 6T sidste år til jul, der sikkert også allerede er forældet nu, men det er altså stadigvæk kram som jeg ikke har oplevet noget pis med endnu.
Af computere har jeg kørt forskellige fra Lenovo siden jeg gik på Adgangskursus til DTU og sidenhen DTU de kunne dengang trække rimelig OK. Jeg har ikke rigtig nogen idé om indmad og sådan, men den jeg har nu, Lenovo IdeaPad 500S, købt i 2016, fungerer som en drøm stadigvæk. Der må unægteligt også være en opgradering på den front.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
kenk
Geografisk sted: Århus

#6 Indlæg af kenk » 02 dec 2019 09:03

Jeg er meget glad for både min MacBook og min iPhone, men kan sagtens sætte mig ind i, at man gerne vil ud af Apple-møllen. Min iPhone har forhåbentlig stadig 3-4 år i sig, men stod jeg og snart skulle skifte min telefon ud, ville jeg prøve en Fairphone. Jeg ved ikke en fløjtende fis om hardware, og det rager mig også en høstblomst. Mine ønsker til hvad en telefon skal kunne klare minder meget om dine, og jeg har svært ved at forestille mig, at en Fairphone ikke mere end fint skal kunne klare det.
:crown:

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#7 Indlæg af Casper » 02 dec 2019 09:57

eini skrev:
02 dec 2019 07:37
mafioso-virksomhed
Har vi et valg, hvad det angår? Står valgene ikke reelt mellem at støtte Google, Apple eller Microsoft eller variationer over disse?
Du er et du, før du er et jeg

Brugeravatar
Rock Action
- inaktiv -
Geografisk sted: kbhØ

#8 Indlæg af Rock Action » 02 dec 2019 10:02

Jo, jeg har også lidt givet op. Forsøgte at skifte til Sony for efterhånden en del år siden, og det var mit livs værste 8-10 måneder. Tror også bare, at lektien er, at vi har tabt, og man eventuelt kan indregne prisen på en fornuftig forsikring i sit næste tech-budget og så bare dø indeni.
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#9 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 02 dec 2019 10:12

Casper skrev:
02 dec 2019 09:57
eini skrev:
02 dec 2019 07:37
mafioso-virksomhed
Har vi et valg, hvad det angår? Står valgene ikke reelt mellem at støtte Google, Apple eller Microsoft eller variationer over disse?
Der er ingen tvivl om, at vi overordnet set ikke har noget valg. Det er Google, Apple, Microsoft eller noget noia fra Kina.
Jeg købte min første smartphone, en iPhone, for ca. fire år siden. Jeg har også en macbook. Jeg var egentlig godt tilfreds med selve telefonen, og jeg syntes egentlig, den holdt sig ret godt, specielt taget i betragtning, at jeg nærmest tabte den dagligt gennem alle fire år. Det, der pisser mig helt sindssygt af ved Apple, er de der psykopatiske priser og ventetider, når det kommer til reparationer af ting. Jeg havde et par løse taster på mit tastatur for noget tid siden, og når man så kontakter Apple, så siger de, at der ikke er andet at gøre end at indlevere computeren til dem og betale et eksorbitant beløb og få skiftet hele tastaturet. Jeg valgte så i stedet at købe en plastikpose med nye taster på ebay til en halvtredser, så var problemet løst.

Forleden måtte jeg endelig sande, at min telefon var død. Jeg gik til Apple-butikken med intention om at købe en ny iPhone. De havde kun helt nye modeller, som allesammen havde ansigtsgenkendelse osv., og det gider jeg virkelig ikke. Jeg spurgte om jeg ikke kunne købe den sidste model uden alt det der pis (iPhone 8, tror jeg), og det kunne jeg godt, det ville bare tage en måned, før de fik den hjem til mig. Så gik jeg hen i en eller anden bumset butik og købte en Samsung i stedet, så nu er jeg i kløerne på Google i stedet for Apple. Den var en del billigere end en iPhone, batteriet holder længere, og min telefon skal ikke kunne andet end det hele basale, så det er et godt køb indtil videre.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#10 Indlæg af gigantic » 02 dec 2019 12:11

Min første smartphone var en Samsung Galaxy S3 i 2013. Den blev hurtigt langsom og uduelig, så Samsung gider jeg ikke mere.
Min næste var den første OnePlus, OnePlus One. Den var virkelig god og blev kun skiftet, fordi jeg tabte den og skærmen blev smadret.
Så købte jeg i efteråret 2016 en OnePlus 2, som jeg stadig har. Den begynder at være langsom, men den er også ved at være propfyldt med lort. Den holder fin strøm og er på alle måder en anbefalelsesværdig telefon.
Det med at får samme power som flagskibene, men til ca. 2500, som de to ovenstående har kostet, det tiltaler altså jyden i mig. Sikkert det samme for jøden i dig lol.

Min kone havde til gengæld først en Galaxy S4 Mini, som blev langsom og træls, og så skiftede hun til OnePlus X, men den blev hun aldrig rigtig glad for heller pga. kameraet. Nu har hun så en Galaxy S10, tror jeg den hedder. Den er hun indtil videre glad for.

Jeg har en iPhone SE på arbejdet, og der er sikkert noget med, at jeg bare ikke er ligeså vant til iOS, som Android, men den er sgu lidt træls. F.eks. skal jeg med jævne mellemrum indtaste adgangskoden for at kunne bruge fingeraftryksgenkendelse, hvilket ødelægger pointen fuldstændig. Og den virker bare ikke så tilpasbar, som Android.

Jeg forbliver hos Android, men det er fordi de er billigst. Hvis iOS var billigst, ville jeg nok benytte dem. Om det er den ene eller den anden gigamonopolvirksomhed eller den anden, er jeg sådan lidt græsk-katolsk overfor.

Det er vildt for mig, at folk bruger så eksorbitante beløb på Apple-produkter, der ikke kan mere end dem fra Microsoft og Google, bare for at få det fucking æble på bagsiden. Men folk om det. De gør jo så mange dumme ting.

Jeg har en Lenovo-PC på job, og den lever et ret hårdt liv. Den er tre et halvt år gammel, og fungerer egentlig upåklageligt. Vi er gået over til Dell i virksomheden, og dem, der har fået de nye Dell, savner deres Lenovo og siger, at de er mere skramlede. Brugerfladen er selvsagt den samme.
krea skrev:
12 dec 2019 13:02
[Nisser] er uregerlige, de driller, de hygger, de er YOLO, vitalitet og modkultur. Dem kan over-autoriteten, JULEMANDEN, sgu ikke helt holde styr på.

Besvar