Associationstråden

NP, lister, sortering, generel musiksnak osv.
besked
Forfatter
Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

Associationstråden

#1 Indlæg af Casper » 04 feb 2020 12:17

Vi skal have en associationstråd.

Reglen er, at man på en eller anden måde kobler noget sammen med noget andet. Det kan være et flow, en flot frisure, en melodi, en beklædningsgenstand, hardcore samkøring af Wikipediafacts, tidsbilleder osv. - alt muligt, og jeg vil animere til at fortælle hvad og hvorfor man associerer som man gør.

Til minde for børge vil jeg gerne lægge ud med hans sidste besked på forummet her, hvor han i en #kongecup-tråd stemmer på dette nr.

Du er et du, før du er et jeg

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

Re: Associationstråden

#2 Indlæg af J Spaceman » 06 feb 2020 13:11

Ok, så poster jeg lige et nummer med Sonic Youth fra albummet Sister.

Jeg var engang nede i Stereo Studio i Købmagergade, hvor flere svingere havde fået studiojobs under butiksbestyrer Boutros Boutros-Ghali. Jeg så Jallan ude af øjenkrogen og gik selvfølgelig ned for at hilse på. Der opstod så et mini svinger-træf imellem Jallan, Børge og mig selv. Overraskende for mig, havde Børge og Jallan åbenbart aldrig mødt hinanden. Jeg husker den korte samtale ca. sådan her:

Spaceman: Hej Jallan
Jallan: Hej Spaceman, der står lige en og køber den nye Sonic Youth-cd.
Spaceman: Hej Børge!
Jallan: Er det Børge?
Børge: Hvem har vi så her?
Jallan: Jallan
Børge: Er det Jallan?

Kort med hyggeligt. :adore:

Jeg kan godt se nu, at det måske ikke lyder som en særlig spændende samtale, men for mig var det et klassisk eksempel på det lidt mærkelige i at møde en person for første gang, selvom man kender dem rigtig godt på nettet/svingninger. Det må have været i 2009, da Sonic Youth udgav deres sidste album.

Nå, men jeg fik koblet noget med Sister, Børge, og svingninger generelt til et enkelt nummer, så jeg håber, det er associativt nok.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
æsmet

#3 Indlæg af æsmet » 06 feb 2020 13:46

Risperdal er (var?) et antipsykotisk præparat, der bruges (blev brugt?) i behandlingen, når diagnoserne omkring skizofreni og skizotypi og den slags bliver (blev?) stillet.

Jeg var på Risperdal den eneste gang, jeg var hjemme hos Børge. Det var til en fest, og jeg ved ikke, om det var en såkaldt svingerfest, men der var mange fra Svingninger. Jeg kan særligt huske, at Hansen kiggede underligt efter mig, han kommenterede det vist også, da jeg forlod en samtale i opstartsfasen midt i en sætning. Sådan gjorde jeg jo altid, og det sker stadig, så det var/er ikke så underligt for mig, men jeg forstod, at det var sært.

Association og Børge igen.

Og al kærlighed til levende og døde, i øvrigt.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: London

#4 Indlæg af J Spaceman » 06 feb 2020 13:51

æsmet skrev:
06 feb 2020 13:46
Jeg var på Risperdal den eneste gang, jeg var hjemme hos Børge. Det var til en fest, og jeg ved ikke, om det var en såkaldt svingerfest, men der var mange fra Svingninger.
God association!

Hvad angår festen, så vil jeg gætte på, at det var Børges 40 års fødselsdag. Det var første gang, jeg var i lejligheden på Westend, men ikke længe efter flyttede jeg ind. Var det der, festen blev afholdt?
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
æsmet

#5 Indlæg af æsmet » 06 feb 2020 13:53

J Spaceman skrev:
06 feb 2020 13:51
æsmet skrev:
Jeg var på Risperdal den eneste gang, jeg var hjemme hos Børge. Det var til en fest, og jeg ved ikke, om det var en såkaldt svingerfest, men der var mange fra Svingninger.
God association!

Hvad angår festen, så vil jeg gætte på, at det var Børges 40 års fødselsdag. Det var første gang, jeg var i lejligheden på Westend, men ikke længe efter flyttede jeg ind. Var det der, festen blev afholdt?
Det er jeg ret sikker på, ja.

Brugeravatar
Kong Louie

#6 Indlæg af Kong Louie » 06 feb 2020 20:32

Magic Markers

På efterskolen var jeg vild med Anja Marker. Jeg blev ved med at låne cd'er af hende, fordi jeg ikke vidste, hvad jeg ellers skulle sige til hende. Bl.a. R.E.M. Så stod man der med en cd i hånden og en duft af langt, lyst hår der forsvandt. Try not to breathe, man!

Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Hansen

#7 Indlæg af Hansen » 07 feb 2020 00:10

æsmet skrev:
Jeg var på Risperdal den eneste gang, jeg var hjemme hos Børge. Det var til en fest, og jeg ved ikke, om det var en såkaldt svingerfest, men der var mange fra Svingninger. Jeg kan særligt huske, at Hansen kiggede underligt efter mig, han kommenterede det vist også, da jeg forlod en samtale i opstartsfasen midt i en sætning. Sådan gjorde jeg jo altid, og det sker stadig, så det var/er ikke så underligt for mig, men jeg forstod, at det var sært.

Association og Børge igen.

Og al kærlighed til levende og døde, i øvrigt.
Det var en ret spøjs aften. En blanding af folk jeg havde kendt i 20 år, folk jeg kun kendte online og så alle de art-folk jeg slet ikke kendte. Mit allerførste taggede foto på facebook er fra den aften, sammen med en anden old skool Svinger https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Godt at jeg kunne opdatere dig på hvad der er anset som sært. Tænk hvis man gik og troede man var blevet helt normie, så er det godt med et klap på skulderen.

Brugeravatar
æsmet

#8 Indlæg af æsmet » 07 feb 2020 06:54

Ja, det var også det eneste ... jeg rigtigt ... men ... Hov ... Den var sen, hvad? Jeg skulle også have været i ba ... geren.

Brugeravatar
Aandsamoebe
Spotify: https://open.spotify.com/artist/2oJBde4ZdrXUk2cY8ycOrI
Geografisk sted: 711/911/666/Allestedsnærværende gradvist vekslende et sted mellem intet og alt, Himlen og Helvede
Kontakt:

#9 Indlæg af Aandsamoebe » 07 feb 2020 08:09

Kong Louie skrev:
06 feb 2020 20:32
Magic Markers

På efterskolen var jeg vild med Anja Marker. Jeg blev ved med at låne cd'er af hende, fordi jeg ikke vidste, hvad jeg ellers skulle sige til hende. Bl.a. R.E.M. Så stod man der med en cd i hånden og en duft af langt, lyst hår der forsvandt. Try not to breathe, man!

Kendte ikke lige Børge, så jeg kan ikke rigtigt bidrage med flere mere eller mindre løsrevne anekdoder associeret med ham.

Men det R.E.M nummer lyder lidt folket, så overvejde et øjeblik at poste et Sandy Denny nummer, "Late November" eller "The North Star Grassman And The Ravens", selvom det egentligt ville være en lidt tynd association, også selvom jeg blev forelsket i hende, da jeg opdagde de to sange.

Annyway, blev istedet en association på titlen "Try Not to Breathe" og Sharen Von Etten's "I Can't Breath" :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hellere sort i landet af lort
end hvid og politibetændt

- Michael Strunge

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brugeravatar
Casper
Geografisk sted: IRL

#10 Indlæg af Casper » 13 feb 2020 14:24

Kong Louie skrev:
06 feb 2020 20:32
Marker
:boxing:
Jeg gik i klasse med en Henrik med det efternavn. En med evig tan, et af de største målmandstalenter i sin årgang og med forældre, der ejede en velrenommeret restaurant i skoven. Fik foræret den fede stil og dermed status, som han ikke var sen til at bruge på at mobbe de mindre heldige længere ned i dyndet. En rigtig forstadsdouche som skåret ud af en amerikansk coming-of-age film. Nårmn, jeg var tæt på at komme op at slås med ham nogle gange, men vi blev altid stoppet. Rimelig godt for mit helbred, antager jeg. Engang fik han dog lige knaldet mit baghoved ind i en murstensvæg. Den seneste gang vi var i sådan et heftigt skænderi var sidste gang jeg så ham. Det var til en fest, og dansegulvet var i gang. Når jeg tænker på Henrik, tænker jeg derfor altid på denne sang, mens jeg bliver gelejdet ud af festen af hans venner. På alle tænkelige måder et perfekt soundtrack til det, der blev vores indbyrdes afslutning.

Du er et du, før du er et jeg

Besvar